DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Hamilton: Ezt csináltam pontosan a safety car mögött

Egy nyilatkozatban Lewis Hamilton lépésről lépésre elmagyarázta, mit és miért tett a biztonsági autós fázisban Bakuban: ezért nem kapott büntetést a Vettellel való affér során.

Valóságos háború tört ki Lewis Hamilton és Sebastian Vettel tábora között az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően, melyen a biztonsági autó mögött zördült össze a két versenyző. Az unalomig ismételt történések: Hamilton lelassított Vettel előtt a 15-ös kanyar kijáratán, aki hátulról a belement a Mercedesbe, majd dühében Hamilton mellé gyorsított, hogy mutogasson neki, és riválisa autójára húzta a kormányt. Ezért stop-and-go büntetést kapott, ráadásul hétfőn újratárgyalják ügyét, Hamiltont viszont nem büntették, mivel a telemetria nem mutatott indokolatlan lassítást a szóban forgó kanyarban.

„Különböző taktikáim voltak azt illetően, hogy mikor kezdem el nyomni, de mindegyik csak a 16-os kanyart követően volt érvényes” – idézi a crash.net Hamilton magyarázatát, aki kiemelt egy fontos részletet: a 15-ösben minden biztonsági autós fázis során ugyanúgy cselekedett. „Azon a ponton nem tehettem ugyanazt, mint a korábbi fázis alkalmával. Ha a safety car többször kiáll, az első trükköd nem fog újra működni egy négyszeres világbajnok ellen, ezért kellett különböző módokon próbálkoznom, hogy megtartsam a vezetést az 1-es kanyarig. A 15-ösben azonban pont ugyanazt csináltam, a safety cart engedtem el magamtól.”



Miután a versenyzővel közlik, hogy a biztonsági autó a kör végén kiáll, minden mozdulat fontos, különben az éllovas, aki kontrollálja az újraindítást, elveszítheti pozícióját. „A 7-es kanyarban szóltak nekem, hogy a safety car ki fog menni. Amíg a SC lámpái fel vannak kapcsolva, legfeljebb tíz autónyi távolságban maradhatok le tőle. A 15-ös kanyarban ez volt a különbség, és miközben a dombon lefelé haladtunk, láttam, hogy lekapcsolta a lámpáit. Ettől a ponttól fogva nem kell gyorsítanom, hiszen nem kell tartanom a távolságot.”

„Ezért konstans tempót tartottam, egyenletesen lassítottam a csúcspontig, aztán nem gyorsítottam fel. Pontosan ezt tettem az első biztonsági autós fázisban és a másodikban is. Csupán a második alkalommal löktek meg” – magyarázta el ugyanazt, amiért az FIA is felmentette: minden biztonsági autós újraindítást követően ugyanúgy cselekedett a 15-ös kanyarban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: