DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Safety Car utáni fékezgetés kifejezetten veszélyes

A biztonsági autós fázis végén az élen versenyző pilóták teljesen más helyzetben vannak, mint a kevéssel mögöttük jövők. Újabb kritikus hang jelent meg a hirtelen lefékezések miatti káosz és veszélyes szituációk elkerüléséért.

Carlos Sainz egyáltalán nem volt boldog a biztonsági autó mögötti újrarajtolások idején, mivel szerinte felesleges extra rizikót generált a középmezőnyben versenyző pilóták számára. Az Azerbajdzsáni Nagydíjon kialakult káoszok szinte mindegyike összefüggésbe hozható a biztonsági autóval, mivel vagy közben, vagy közvetlenül utána történtek.

Sainz legnagyobb gondja a bakui pályával kapcsolatos, mivel a hosszú célegyenes nagyjából 2,2 kilométer hosszú, ennek felénél van a Safety Car vonal, ahonnan már lehet gyorsítani. Az újraindulásoknál, amikor az élen állók gyorsítani kezdenek, a középmezőny még a kanyarokkal küzd és esélyük sincs meglátni, hogy pontosan mikortól szabad újra versenyezni.

Sainz szerint káosz Bakuban minden új rajt


„Valószínűleg a verseny legveszélyesebb része az új rajtoknál alakult ki. Az élen versenyzők néha begyorsítanak, majd újra jelentősen lefékeznek, de akik hátrébb vannak, csak annyit látnak, hogy megindult a sor, padlógázt adnak, de mivel ott vannak még a falak, azon nem láthatnak keresztül, ha esetleg megint lefékeztek elől” – panaszkodott a furcsa helyzetek miatt a Toro Rosso spanyol pilótája.

„Felgyorsítunk hatos, majd hetes sebességi fokozatban, aztán egyszer csak előttünk lefékeznek. Számomra ez kifejezetten veszélyesnek hat. Szerintem jövőre meg kellene fontolni, hogy egységesen határozzák meg, hogy a 16-os kanyar után legyen a vonal, ahol az elsőknek gyorsítaniuk kell, így a mezőny további része sokkal kiszámíthatóbb rajtra számíthat. A 16-os kanyar után már ne lehessen játszani azzal, hogy lassú, fék, gyors, lassú, fék, gyors, állandóan ez van” – vetette fel ötletét Sainz.

„Ha én vezetném a versenyt, én is hasonlóan tettem volna, ez nem az élen álló hibája, valószínűsítem, hogy közülünk mindenki ezt csinálná, hogy lehetőleg senki ne kerüljön a közelébe az egyenes végéig. Ezt szabályozni kellene, hogy biztosítsuk a balesetmentességet, óvatosabban kellene eljárni, ha pedig mégsem, akkor még több esemény lesz” – zárta mondandóját Carlos Sainz.

Bernie Ecclestone sem volt elragadtatva a biztonsági autó mögötti fékezgetésektől, bár ő kifejezetten Lewis Hamiltonra hegyezte ki kritikáját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: