DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Csak egy mód volt a Q3-ba kerülésre Bakuban

Az F1-es versenynaptár leghosszabb padlógázas szakasza miatt több csapat is abban reménykedett, hogy a lassabb autók nem engedik el a gyorsabbakat idejekorán - abban reménykedve, hogy sokat gyorsulnak a szélárnyéknak köszönhetően.

Az F1-es rádióforgalmazás régóta megszokott eleme a pilóták panaszkodása a kék zászlók hiányára, vagy a lassabb autókra, a bakui városi pályán zajló eseményeket figyelve azonban érdekes jelenségnek lehettünk szem- és fültanúi: a csapatok abban reménykedtek, hogy a lassabbak nem engedik el pilótáikat az utolsó padlógázas szakaszon, így azok a szélárnyékot kihasználva nagyobb sebességre tehetnek szert gyorskörük végén, vagy annak megkezdése előtt.



A két Toro Rossóra rá is fért volna némi plusz, lévén a 11. és 12. helyen zárták a kvalifikációt – Danyil Kvjat úgy véli, bizony elkélt volna a külső segítség a jobb eredményhez. „Szerintem egy módon kerülhettünk volna be a Q3-ba, mégpedig ha sikerült volna valaki szélárnyékába kerülnünk – ahogyan ez meg is történt a Q1-ben. Hatalmas kör volt, és sikerült is az ötödik helyre felugranom! A Q2-ben nem volt esélyem arra, hogy megismételjem ezt, de örültem, hogy futhattam néhány tiszta kört. Elégedett vagyok a 11. hellyel. Ami a versenyt illeti, Bakuban soha nem lehetsz száz százalékig biztos semmiben, de a legjobbunkat fogjunk nyújtani – meglátjuk, mire lesz elég.”

Noha Carlos Sainz a 12. helyen végzett, csak a 15. pozícióból várhatja az Azerbajzsáni Nagydíj rajtját, a Kanadából hozott három rajthelyes büntetése miatt. „Jobban örültem volna neki, ha magabiztosabb vagyok az edzés előtt, hiszen pénteken nagyon kemény napunk volt a forgalomnak és a sárga zászlóknak köszönhetően. Nehéz volt az én stílusomra szabni az autót, a végén pedig megfizettünk érte. De még ha teljesen magabiztos is lettem volna, akkor is nagyon nehéz lett volna bejutni a Q3-ba a hosszú egyenesek miatt. Reméljük, a vasárnap másképp alakul majd, és sikerül ritmust találni a versenyen. Sajnos három hellyel hátrébbról indulok, de ezen a pályán van néhány remek előzési pont, amiket szeretnék kihasználni!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: