Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. június 24. szombat
F1

Valóban megakad Verstappen pályafutása?

Max Verstappen üstökösként érkezett rendkívül fiatalon a Formula-1-be, majd hasonló hirtelenséggel került egy élcsapathoz és nyert futamot. Az idei év viszont megakasztotta az ígéretes karriert.

A holland pilóta mindössze 17 esztendős volt, amikor a Toro Rosso máris versenyzői ülést adott neki 2015-ben. Rengeteg rajongó kedvence lett Verstappen a félelmet nem ismerő, kemény, bevállalós versenyzésével. 2016-ban a Spanyol Nagydíj előtt óriási esélyt kapott a sorstól, Kvjatot lefokozták a fiókcsapathoz, Verstappen pedig megkapta a lehetőséget, hogy a „nagyoknál” bizonyítson.

Ez hasonló lendülettel kezdődött, ugyanis Barcelonában azonnal győzni tudott élete első Red Bullnál teljesített versenyén. Ez még tovább emelte az elismertségét és a médiafelhajtást is a fiatal holland körül. Ne feledjük, hogy 2014-ben kezdett csak együléses versenyautóval versenyezni, alig két év múlva pedig futamgyőztesnek mondhatta magát 18 évesen. Verstappen remekül használta ki a nyári időszaktól komoly fejlődésen átesett Red Bull tempóját és abban a szezonban további hat alkalommal állhatott dobogóra. Nehéz elfeledni például Brazíliában mutatott produkcióját az esőben, egészen szenzációs teljesítményt nyújtva lett harmadik a mezőny második feléből felzárkózva.

Verstappen meredeken felfelé ívelő pályája megakadt, de nem saját hibából

2017-re magasra tette a lécet, a várakozások már a világbajnoki címről szóltak. Helmut Marko, a Red Bull csapatigazgatója szerint úgy gondolták, mindkét világbajnoki címért harcba szállhatnak. Az új szabályokat eleinte az aerodinamika terén sem jól használták ki, azt azonban Adrian Newey újjátervezett versenyautójával nagyrészt orvosolták a Spanyol Nagydíjra. A Renault-erőforrás azonban gyenge és megbízhatatlan teljesítménnyel jelentkezett az év elejétől. Verstappen erejéből egyetlen dobogóra futotta, ám további háromszor technikai hiba miatt kényszerült feladni egy lehetséges jó helyet, ahogy legutóbb Kanadában is a második helyet dobta el motorhiba miatt.

Idén is láthattunk csoda dolgokat a hollandtól, például Kínában a vizes pályán a 16. rajthelyről rajtolva az első kör végén már hetedik volt, vagy Kanadában az ötödik helyről rakétázott előre a másodikra. Az autó lehetőségei miatt azonban falnak ütközhet eddigi fejlődése, a Red Bull nem képes versenyre kelni a Ferrari-Mercedes párosaival, így ha nem történik különleges esemény, Max számára a legjobb elérhető pozíció az ötödik és mivel a Renault nem tervez idén már komolyabb motorfrissítést, az egész szezon így telhet el, sőt időnként már a Force India veszélyezteti a bikákat.

Idén egyértelműen megakadt Verstappen szárnyalása, ám ez legnagyobb részben nem a versenyzőnek, hanem az autónak tudható be. A holland sztár az utóbbi napokban szkeptikussá és kedvetlenebbé vált, különösen a Renault bejelentésének ismeretében. Maga alá zuhannia semmiképpen nem szabad, a korábbi időszakban az akkori fiatalok, Vettel, Hamilton és Alonso is átéltek nehéz időszakokat, amiből kilábaltak később, sőt, tovább erősítette őket a korábbi krízis. Ideje, mint a tenger, szeptemberben lesz csak húsz éves.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?