DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Lehetetlen jól beállítani az idei Mercedest?

Több problémával is szembesült a világbajnok istálló és nagyon nehéz dolga van - vajon sikerült ezeket megoldani és megvédeni a címet?

Nehéz helyzetben van a Mercedes, hiszen Monacóra sem sikerült rendbe tenniük a kényesnek bizonyuló idei autót és bár Toto Wolff ezt még azzal magyarázza, hogy azon a pályán tavaly is szenvedtek, a csapat szurkolói azért egyre inkább ráncolhatják a homlokukat.

"A legjobb formájában ez az autó extrém gyors, valószínűleg a leggyorsabb, de nagyon élesen látszik, amikor nincs csúcsformában" - mondta a W08-ról Mark Hughes, a Sky Sports F1-es szakértője. "Sem elöl, sem hátul nem melegíti fel jól az abroncsokat, amelyek ráadásul önmagukban is nagyon érzékenyek és dívaszerűek. Éppen ezért nehéz jól beállítani az autót, főleg úgy, hogy több gumikeverékkel is jól működjön. Ezekre a problémákra csak ráerősített Monaco."

hamilton-mercedes-barcelona



Azt is elárulta, hogy szerinte mi a Mercedes fő problémája. "Az ő autóik általában lágyabb, puhább felfüggesztést kapnak, mint a többieké. Ez nagyon hatékony, amikor az aerodinamikát nem zavarja meg az a plusz mozgás, amit a karosszéria végez a puhább futómű miatt, mert ilyenkor jobb a kigyorsítás, nagyobb a mechanikus tapadás és többet lehet kihozni a gumikból. Amikor viszont az aerodinamika ezt nem támogatja, mert csak nagyon kis tartományban működik jól, akkor a lágyabb beállítás hátrány."

"További problémát jelent nekik a guminyomás, hiszen az abroncsok oldalfala tulajdonképpen része a felfüggesztésnek és a puhább felfüggesztés miatti mozgást jobban kordában tartja, amikor magasabb a nyomás. Nekik így nem jönnek jól a Pirelli alacsonyabb értékei, legalábbis közel sem annyira, mint a Ferrarinak. Ezt kompenzálják feszesebb felfüggesztéssel, de ez, megspékelve a hosszabb tengelytávval azt eredményezi, hogy az első abroncsok nem melegszenek eléggé, a hátsók pedig túlmelegszenek, legalábbis Monacóban" - magyarázta Hughes.

Persze minden azért nem ilyen rossz, a nagy leszorítóerőt követelő pályákon még jobban is működhet a Mercedes, mint a Ferrari és azért van még pár ilyen a versenynaptárban, de ezzel együtt komoly kérdés, hogy az idei Ezüst Nyíl képes lehet-e világbajnoki címet nyerni. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: