DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Grosjean szerint az idei Pirellik borzalmasak

Romain Grosjean több szempontból is erősen megkritizálta az F1 hivatalos gumiszállítóját, a Pirellit. Szerinte az autók gyorsaságát is gátolja és a működésük is túlságosan kiszámítható, kivéve hideg állapotban.

A francia pilóta hiányolja a könnyebb gumimelegítést és a szélesebb működési tartományt. 2017-re az F1 jelentősen gyorsult, több másodperccel jobb köröket autóznak a pilóták, köszönhetően a technikai szabályváltozásoknak. Sokat javult a mechanikus tapadás és a leszorítóerő is. Az abroncsok is idén jóval szélesebbek, mint az utóbbi 23 évben, ám a Pirelli gumik mégsem sikerültek túl jól sok pilóta szerint.

A keverékek kevésbé térnek el egymástól, mint az elmúlt években, már többedszerre kerül elő idén a téma, a Mercedes pedig kifejezetten szenved az ultralágy gumikkal. Problémás a biztonsági autós fázisok utáni újraindítás, Monacóban a lehető leglágyabb szettet is nehéz volt újra felmelegíteni. Grosjean szerint a pilóták kérése annyi, hogy gyorsabban fel lehessen melegíteni az abroncsokat, hogy még gyorsabban lehessen futni velük.

Grosjean szerint sem jó, hogy a leglágyabb gumival is 40 kört lehet menni


„A legutóbbi versenyen 40 kört tettem meg az ultralágyakkal, aminek többé-kevésbé inkább időmérős guminak kellene lennie. Néhány kört kellene tudnunk menni vele, de nem ennyit. Azt kérnénk, hogy gyorsabban felmelegíthessük az abroncsokat főleg a biztonsági autós szakaszok miatt és azért is, hogy gyorsabbak lehessünk. Úgy hisszük, hogy az autók sebességét egyelőre visszafogja” – nyilatkozta Romain Grosjean.

„A csapatok sokat szenvednek azzal, hogy tartósan az optimális hőmérsékleti tartományban tartsák a Pirelliket, szerintem ezen még dolgoznia kell a gumiszállítónak. Könnyíteni kellene, mivel rengeteg időt töltünk azzal, hogy működésre bírjuk az abroncsokat. Frusztráló, hogy közben az autó egyensúlyával nem tudunk törődni. Az lenne az ideális, ha szélesebb működési tartománya lenne a Pirelli gumiknak, tehát ha más keverékre váltunk, ne essen ennyire vissza a teljesítmény” – tette hozzá a GPA új elnöke, Romain Grosjean.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: