DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Öt dolog, amit Monacóból és Indyből tanultunk

Május utolsó hétvégéje mindig piros betűkkel szerepel a motorsportrajongók naptárában - az F1-es Monacói Nagydíj és az Indy 500 több tanulsággal is szolgált számunkra.

1. A Ferrari mindent remekül csinál

Felüdítő látni, hogy az elmúlt évek sikertelensége, és taktikai melléfogásai után bejönnek a csapat számításai verseny közben. Bár Kimi Raikkönen csalódott volt az elveszített győzelem miatt (joggal, hiszen pole-t kilenc év után szerzett, és a győzelem is több, mint négy szezon elteltével jöhetett volna össze neki), a Ferrari elnöke történelmi jelentőségűnek nevezte a gárda kettős sikerét, melyet egyébiránt a 2010-es Német Nagydíj után gyűjtötte be ismét. A hétvégének nem volt olyan pillanata, amikor a Scuderia megingathatónak tűnt volna, amiben persze közrejátszottak a Mercedes problémái, de ez semmit sem von le győzelmük értékéből. És az sem elhanyagolható szempont, hogy immár ők vezetik az egyéni mellett a konstruktőri bajnokságot is.



2. Az Indy 500 túlszárnyalta az F1 ékkövét

A Monacói Nagydíjra mindenki úgy tekint, mint az év egyik, ha nem a leginkább várt versenyére, a vasárnap esti Indy 500-zal azonban nem tudta felvenni a versenyt. Részben azért, mert a futam nagy része unalmasan alakult, a dobogó sorrendjét pedig pusztán a stratégia döntötte el, részben pedig azért, mert Fernando Alonso teljesítményét az egész F1-es paddock tűkön ülve figyelte, alig több, mint két és fél órával a leintés után. A legendás verseny 101. kiadásán a tökéletes verseny receptjét láthattuk: izgalmas csaták, drámák, hatalmas, de sérülésmentes balesetek, a végén népszerű győztessel. Egyelőre az F1-et semmi sem múlja felül népszerűségben a világon, de ha az IndyCar többször tudna olyan show-t produkálni, mint vasárnap, nemzetközi törekvéseiket rövid időn belül siker koronázhatja.

 

3. Button és Alonso: Mint a régi „szép” időkben

A Monacói Nagydíj rajtja előtt a spanyol pilóta az egész világ füle hallatára bejelentkezett helyetteséhez, arra kérve őt, hogy vigyázzon az autójára. A brit azzal viccelődött, hogy bele fog pisilni az ülésébe, Alonsónak azonban nem e miatt kellet aggódnia. 2009 világbajnoka ugyanis eltűnt a mezőny sűrűjében, és Pascal Wehrleinnal csatázva falba tette fiatal kollégáját, véget vetve a sauberes, és saját futamának is.

Néhány ezer kilométerrel arrébb Alonso sokkal jobban élvezte a versenyzést, mi több, lehetősége lett volna arra, hogy első nekifutásra megnyerje az Indy 500-at. Ám a lehetetlen megtörtént, és a Honda sorozatos motorhibái őt is elérték, mindössze 21 körrel a leintés előtt. Hozzászokott, nem igaz?

4. Verstappen nem fél odaszólni csapatának a stratégia miatt

A holland azt remélte, hogy a kiállások alatt sikerül átugrania Valtteri Bottast, és begyűjti a harmadik helyet, de az ellenkezője történt: csapattársa, Daniel Ricciardo előzte meg őt, megszerezve a dobogó legalsó fokát, amely érthetően frusztráltsággal töltötte el a 19 éves versenyzőt. Bár a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elmagyarázta neki, hogy miért döntöttek a kiállás mellett, a pilóta talán még most is bosszankodik az elszalasztott lehetőség miatt.

5. Dixon elképesztően mázlista

A négyszeres IndyCar-bajnok hatalmas repülése, és darabokban heverő autójának látványa miatt mindenki ereiben meghűlt a vér, de az új-zélandi szerencsére megúszta karrierje legnagyobb balesetét. Mindez a komoly, és évről évre egy magasabb szintet elérő biztonsági fejlesztéseknek köszönhető, az pedig az égieknek, hogy nem úgy, és nem olyan szögben érkezett a falra/kerítésre, amely a pilótafülkét is eltalálhatta volna. Mindezt egy héttel azután, hogy fegyveres támadók az életére törtek egy közeli gyorsétteremnél…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: