DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Kimi, Sebastian gyorsabb nálad?

Az első rajtkocka az utóbbi években nem hoz szerencsét Monacóban, zsinórban harmadik alkalommal veszít érdekes körülmények között a pole pozíciós. 2010 újratöltve, vagy Vettel tényleg ennyivel gyorsabb?

2015-ben Lewis Hamilton, 2016-ban Daniel Ricciardo volt a szenvedő fél. A dobogós helyezettek díjátadásán ebben a két esetben is látszott a mérhetetlen csalódottság a versenyt elveszítő arcán. Hamilton bokszkiállását rosszul időzítették két éve, így Rosberg és Vettel is köszönte szépen és megelőzte. Tavaly Ricciardo stabilan vezette a mezőnyt, ám kerékcseréjét rettenetesen elszúrta a Red Bull, így Hamilton mögé jött csak vissza, utána pedig már hiába támadta.

Idén ismét megoszlik a vélemény arról, hogy Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel taktikája miért volt ennyire eltérő. Az egyik álláspont szerint a Ferrari szándékosan alakította úgy az eseményeket, hogy Vettel valahogy Raikkönen elé kerüljön a bokszmunkák után, mivel normális esetben előzésre Monacóban nincs mód. Akik próbálkoztak a futam során, azok végül mindig ütköztek, ami miatt vagy az egyik, vagy mindkét autónak vége is lett.

Az arcok beszédesek


Kétségtelen, hogy a világbajnoki címért idén szoros a versenyfutás és a Ferrarinak biztosan jobban jött, hogy a kettős győzelem Vettel 25 pontjával végződött, ezzel sokkal nagyobb előnyt alakított ki Hamiltonnal szemben, aki csak hetedik lett. Ám a taktikai különbség közel sem ennyire egyértelmű. Általában ugyanis a korábbi kiállás a nyerő, a Red Bullnál is Verstappen állt ki korábban, övé volt a pályaelőny. Többségében ezzel a stratégiával lehet alávágni az előtted autózó ellenfélnek, most pont fordítva volt.

Ami Vettel mellett szól az pont ez a tény. Ki gondolta volna, hogy Vettel és Ricciardo a több, mint 30-körös ultralágy abroncsokkal sorra tudják futni a körrekordokat és ekkora előnyt ki tudnak autózni? A másik, ami a német versenyző mellett szól, hogy folyamatosan és szorosan Kimi mögött autózott az előzésig, utána azonban látványosan ellépett a finn versenyzőtől, közel 10 másodperccel előzte már meg a biztonsági autó pályára küldése előtt és utána sem volt esélye Raikkönennek támadni a négyszeres világbajnokot.

Az biztos, hogy a jégember a pódiumon rettentően csalódott volt, egyáltalán nem örült a második helyezésnek. Nem sejtettük eddig, hogy a jégember tud még hidegebb is lenni az átlagosnál… Hogy pontosan mi járt a Ferrari fejében a stratégia kifundálásakor, azt vélhetően sosem fogjuk megtudni. Hamilton számára egyértelmű, hogy a Ferrari Vettelre épít, Raikkönen csak második számú pilóta az olaszoknál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: