DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Exkluzív: Volt-e csapatutasítás a Ferrarinál vagy sem?

Ígéretes volt a rajtsorrend, ám a létező legkiszámíthatóbb forgatókönyv jött be a Monacói Nagydíjon: Kimi Räikkönen a pole pozíció után csak díszkíséretet adhatott Sebastian Vettelnek, aki győzelmével kimaxolta a Lewis Hamilton és a Mercedes küszködéséből származó előnyt, 25 pontnyira növelve előnyét a ponttáblázaton. Lehet, hogy a vörösök helycseréje nem volt túl elegáns, de kétségkívül eredményre vezetett.

Raikkönen sosem volt az a bőréből kiugráló típus, ám a Monacói Nagydíj leintését követően még a szokásosnál is hűvösebben, lehangoltabban ácsorgott a díjátadó ceremóniát követő interjúnál. Ha másból nem, ebből biztosra lehetett venni, hogy másra számított: a finn a rajtnál megőrizte az elsőséget, az egyetlen bokszfordulóban viszont öt körrel korábban kihívták, mint Vettelt, aki így elé került, onnantól pedig nem volt megállás, a német simán megszerezte a győzelmet. Ahogyan arra számítani lehetett, a sajtó és az ellenfelek is azonnal azt feszegették, hogy a vörösök boksztaktikának álcázott csapatutasítást alkalmaztak-e, ám Vettel természetesen cáfolt.

„Nem volt tervbe véve csapatutasítás. A verseny előtt megbeszéltük, hogy azé a prioritás, aki a rajt után az élen áll, most azonban úgy jött ki, hogy nekem kedvezett a dolgok alakulása, én pedig kihasználtam ezt” – fogalmazott a bajnoki tabella éllovasa, aki saját bevallása szerint „érthetőnek” tartja, hogy Raikkönen nem volt túlságosan boldog. A finn egyébként jelesre vizsgázott profizmusból, a nyilvánosság ugyanis nem a nyilatkozataiból, hanem legfeljebb a testbeszédéből olvashatta ki, hogy valamennyire háborog: „Nem vagyok boldog, mert nyilván nem a második helyen akartam végezni, de ez van. Picit többet vártam” – fogalmazott az északi klasszis.

monaco-dppi-1



Amiért a Ferrarinak duplán megérte eljátszani a mostani forgatókönyvet, az Hamilton és a Mercedes kálváriája volt. A brit a rajtrácson a 12. helyet foglalhatta el, ahonnan a 7. pozícióig sikerült felkapaszkodnia, köszönhetően a különféle incidenseknek és a bokszkiállások révén nyert helyeknek. „Számomra nyilvánvaló, hogy a Ferrari letette a garast Vettel mellé, náluk ő az elsőszámú pilóta és mindent megtesznek azért, hogy kihozza a maximumot a hétvégéiből. Manapság stratégiai tekintetben nincs olyan, hogy a második autó átugorja az elsőt, hacsak a csapat nem dönt úgy, hogy annak kedveznek” – tett utalást a Ferrari csapatutasítás-gyanújára a háromszoros világbajnok. 

Magyarázattal továbbra sem tudtak szolgálni a Mercedesnél arra, hogy miért küszködtek, Hamilton pedig elismerte: a 7. hely jobb annál, mint amire kilátása volt a verseny előtt. „Borzalmasan éreztem magam ma, amikor megérkeztem, mert alig aludtam valamit. Kiváló stratégáink egyébként azt mondták, hogy a tizedik hely körül végezhetetek, így lehet, hogy nem volt túlságosan élvezetes a mai futam, viszont jobban sikerült annál, mint amire esély mutatkozott” – fogalmazott a ponttáblázat 2. helyezettje.

Ricciardo az elnyújtott első etapnak köszönhetően még a vigaszdíjtól is megfosztotta a Mercedes, ugyanis nemcsak saját csapattársát, Max Verstappent ugrotta át, hanem Valtteri Bottast is, megfosztva a csillagosok finnjét a 3. helyezéstől. „Ma sokkal boldogabb vagyok, mint tegnap voltam. Megvolt a ritmus, jól boldogultam az abroncsokkal és sikerült egészen jó tempót menni, amikor tiszta volt előttem a pálya” – sommázott az ausztrál, aki egyszer a 1-es kanyar szalagkorlátját is lekoccolta: „Időben fékeztem, az autó viszont nem akart befordulni. Nekimentem a falnak, azt hittem, hogy eltört az első szárnyam, de szerencsére nem így történt.”

Monaco a szokásoknak megfelelően megtizedelte a mezőnyt, akadtak látványos incidensek is. Stoffel Vandoorne, a McLaren-Honda pilótája például nem volt annyira szerencsés, mint Ricciardo, a belgának az 1-es kanyar szalagkorlátjánál ért véget a futam, akárcsak a sauberes Marcus Ericssonnak. A svéd a biztonsági autós fázis alatt zúzta le a kocsiját: ezt a másik Sauber-pilóta, Pascal Wehrlein és McLaren-Hondás Jenson Button ütközése után rendelték el. A brit-japán egylet beugró világbajnok a Portier-kanyarnál próbálta előzni a németet, ám kissé esztelennek tűnő manővernek az lett a vége, hogy a Sauber az oldalára borulva, a szalagkorlátnak passzírozódva állt meg. „Őrült húzás volt a részéről” – háborgott Wehrlein. „A fejem nekicsapódott a korlátnak, így a jövő héten újabb ellenőrzésre kell mennem a gerincemmel. Magamtól szálltam ki a kocsiból, de a korábbi sérülésem miatt nem biztos, hogy minden rendben lesz.”

A végkimenetel Buttont is megdöbbentette: „Soha nem láttam még autót így az oldalára borulni korábban. Amikor kiszálltam, azonnal tudni akartam, hogy rendben van-e, de szóltak, hogy igen” – fogalmazott az Indianapolis 500-on szereplő Fernando Alonsót helyettesítő 2009-es világbajnok, akinek ezzel az incidenssel szintén véget ért a hercegségbeli derbije.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: