DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Button: Ez a leggyorsabb McLaren, amit valaha vezettem

Mondja a versenyző, aki az utolsó helyről rajtol a vasárnapi futamon, de persze a megfelelő kontextusban kell értelmezni a McLarenhez egy futamra beugró Jenson Button szavait, akit komolyan lenyűgözött az új szabályok hatása.

A brit pilóta a McLaren motorhome-jában rendezett sajtótájékoztatón beszélt a Monacói Nagydíj időmérőjét követően, ahol a körülményekhez képest remeknek mondható 9. pozíciót szerezte meg. A futamon azonban mégsem adatik meg neki, hogy a középmezőny sűrűjéből rajtoljon, hiszen motorcserés büntetései a mezőny legvégére száműzik, de Button nem adta annak jelét, hogy ez a tény letörte volna őt a számára egyébként is tét nélkül zajló hétvégén. Elmondása szerint egyébként is a szombati időmérős köröket várta a legjobban, az ezeken tapasztalt tempó pedig még 305 futamos rutinja ellenére is tudott számára meglepetést okozni.

DA2IdFTXoAAB07D



„Minden bizonnyal ez a leggyorsabb McLaren, amit valaha is vezettem itt, mármint a köridők tekintetében” - gyanítja Button, mi pedig gyors utánajárással igazolhatjuk, hogy jól gondolta, hiszen még az ő Q2-ben futott 1:13,4-es köre is felülmúlja egy tizeddel a korábbi pályarekordot. „Élveztem a mérnökökkel való munkát és az autó finomhangolását, de az időmérő persze egy egészen másfajta kihívást jelentett, hiszen elég nehéz az utolsó csepp teljesítményt is kipréselni ezekből a gumikból. Tudtam, hogy a mai lesz az élvezetes nap, és tényleg sikerült is igazán élveznem.”

„Az ülésem, a pedálok, a kormány is abban a pozícióban áll, amihez hozzászoktam, ami fontos volt ahhoz, hogy jól érezzem magam az autóban. Vannak azonban olyan területek, amelyeket még nem tapasztalhattam meg korábban, mint a sebesség és a fékerő. A gyors kanyarok és a féktávok olyannyira megváltoztak, hogy ehhez foghatót nem tapasztaltam már a 2000-es évek kezdete óta. Ezért nagyon idegen számomra, hogy a tempós kanyarok minden korábbinál gyorsabbak lettek, valamint hogy milyen későn is fékezhetek anélkül, hogy a falban végezném. Az elmúlt hat-hét évben mindig ugyanazon a ponton fékeztem, de ez a mostani autó egy nagyon másfajta állat.”

Button hozzátette, a McLarenben töltött első tapasztalatai pozitívan befolyásolták véleményét a 2017-re alaposan megváltozott F1-ről.

„Amikor először hallottam az új szabályokról, kicsit csalódott voltam az autók súlyának további növekedése miatt. Monacóban ráadásul a legtöbbet számít az autó nehézsége, ám ellek ellenére mégis rendkívül élvezetes volt vezetni. A Formula-1 tehát mindenképpen helyes irányba indult el ezekkel a szabályokkal” - mondta a 2009-es bajnok, noha végül némi lelombozásként hozzátette, komolyan meglepődne, ha bárkinek is sikerülne előzést végrehajtania a vasárnapi futamon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: