DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton szerint a Mercedes rodeóbika, Vettel kétli

A háromszoros világbajnok állítja, a három versenyt nyerő W08 rendkívül nehezen kezelhető, és azt sem tartja kizártnak, hogy Monacóban szenvedni fognak. Ehhez Sebastian Vettelnek is volt pár szava.

A Mercedes több ponton alulmarad idén a Ferrarihoz képest – nem véletlen, hogy Sebastian Vettel vezeti az egyéni világbajnokságot Lewis Hamilton előtt –, melyek közül az egyik legfontosabb a gumikezelés. Hamilton a monacói sajtónapon egy másik hátrányt emelt ki, és arról beszélt, irányítani sem olyan könnyű az Ezüstnyilat, mint a vörös autót.

„Nehéz vezetni ezt az autót. Olyan, mint amikor figyeled az embereket, akik fel akarnak pattanni a bikára, és meg akarják ülni a bikát, be akarják törni a lovat. Ugyanilyen érzés beszállni ebbe az autóba. Nem könnyű, kihívást jelent” – idézi Hamiltont a motorsport.com. „Voltak autóim a múltban, melyeket gyönyörűen, könnyedén el lehetett vezetni, és sokkal egyszerűbb volt beállítani őket. De szeretem az ilyen kihívást, mert nekem és a mérnökeimnek a határokat kell feszegetnünk.

„Emiatt pedig sokkal körültekintőbben kell döntéseket hoznunk, irányt kijelölnünk, és keményebben kell dolgoznunk, hogy az autót kiegyensúlyozzuk. Ezt hallhattátok a rádióban az utóbbi versenyen. Az év során az autó aztán tovább fog fejlődni, ahogyan egyre jobban megértjük, és kiismerjük gumikat, a saját eszközeinket is. Ezeken finomítani fogunk, és biztos, hogy az autót végül könnyebb lesz elvezetni.”



A csapat másik versenyzője, Bottas már megemlítette, a Mercedes hosszabb tengelytávja hátrányt jelenthet a szűk utcai pályán, és ezt erősítette meg a háromszoros világbajnok is: „A középső szekció nagyon keskeny szakasza az, ahol az autót nehéz lesz befordítani, azt hiszem. Talán nincs igazam, de mivel hosszabb, nehezebb forgatni az autót. Az utolsó versenyen az utolsó, lassú szektorban nagyon jól szerepeltünk. Ez arra utal, hogy itt is jók leszünk, hiszen szinte az egész pálya lassú szekció – vagy a hosszabb autó azt jelenti, hogy szenvedünk majd? A Ferrarinak általában könnyebb dolga van a kerekek lecserélésével, ez pedig azt jelenti, hogy bajban vagyunk hétvégén?” – fejtegette Hamilton.

Hamilton hasonlatai a Mercedes nehéz természetéről talán kissé túlzók – bizonyára Sebastian Vettel is így érzi, ugyanis ekként reagált, mikor szembesítették riválisa kijelentésével: „Nem is tudom, nem találom a megfelelő szóvirágokat, hogy leírjam az autóját… Azt hiszem, jó autónk van, elégedettek vagyunk mindketten a kezelhetőségével. A végeredmény az, ami számít, azért vagyunk itt, és néha könnyebbnek, néha nehezebbnek tűnik elérni. Az mindig élvezetes, ha összeáll minden, és jó kör születik belőle, vagy sok jó kör a futamon” – mondta a Ferrari német versenyzője.

„Nem vezettem egy másik idei autót sem, és nem is tervezem. Örülök annak, amivel rendelkezünk. Mi is javítani akarunk rajta, nem örülünk a jelenlegi szintjének, azt akarjuk, hogy a következő versenyen már jobb legyen” – hangsúlyozta Vettel, hogy minden csapat, nem csupán a Mercedes, azt szeretné, hogy versenygépe gyorsabb legyen és kezesebben viselkedjen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: