DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Mercedes a hosszabb tengelytáv miatt hátrányban lesz Monacóban?

A 2017-es évnek teljesen átszabott autókkal vágott neki az F1, a Mercedes hosszabb tengelytávú versenyautót épített, mint a Ferrari, ez azonban Monte-Carlóban visszaüthet.

Valtteri Bottas ennek ellenére magabiztos Monacóval kapcsolatban, szerinte nem lesznek hátrányban az Ezüst Nyilak a speciális építési koncepció miatt. A hosszabb tengelytáv a Mercedes szerint az egész szezont tekintve kifizetődő.

Ez a fajta tervezés különösen előnyös a hosszan elnyújtott, gyors kanyarokban, de megnehezíti a helyzetet a szűk, kanyargós pályákon, mint amilyen például Monaco. Az ilyen apróságok döntő fontosságúak lehetnek, amikor a Mercedes és a Ferrari között ennyire szoros a küzdelem. Bottas ennek ellenére úgy érzi, Monte Carlóban is jók lesznek.

A Mercedest hosszabb tengelytávúra tervezték, mint a Ferrarit


Önbizalmának az adja a fő alapot, hogy csapata a legutóbbi, barcelonai pályán is nagyon jó volt az utolsó szektorban, ahol egyébként döntően lassú, szűk kanyarok vannak. „A pályának azon része lassú kanyarokból áll, pont amilyen Monaco is, így minden esélyünk megvan arra, hogy ott is erősek legyünk” – érvelt a finn pilóta.

„Arra számítunk, hogy a Ferrari ismét nagyon közel lesz, a rajtrács pedig sokkal szorosabb a kevesebb egyenes miatt és vélhetően a Red Bull is nagyon erős lesz. De nem érzem úgy, hogy Monacóban hátrányban lennénk” – tette hozzá Valtteri Bottas.

Szokták mondani, hogy a spanyol pálya utolsó szektora nagyon jó értékmérő Monte Carlóhoz. Ha valóban így van, a Mercedes örülhet, a konkurencia viszont retteghet, mert a Mercedes átlagosan több, mint három tizeddel volt jobb az utolsó szektorban az időmérőn, mint a Red Bull és négy tizeddel, mint a Ferrari. Igaz, ebben benne volt Vettel komoly hibája is, amivel több tizedet hagyott benne az utolsó szektorban, a leggyorsabb körét tekintve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: