DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Hamilton, a lekörözőkirály - barcelonai statisztikák

Lewis Hamilton és Nico Rosberg tavalyi ütközésének szelleme 2017-ben is tovább élt Barcelonában, ahol évtizedes lekörözési rekordok dőltek meg, egy évtizedes változatossági sorozat viszont megszakadt.

Lewis Hamilton győzelme egy szinte hihetetlen sorozatnak vetett véget Barcelonában: az elmúlt tíz évben, 2007 és 2016 között tíz különböző győztese volt a Spanyol Nagydíjnak, amihez hasonlót sem pálya, sem nagydíj nem tudott még produkálni tíz egymást követő évben. A 11 különböző győzteshez Bottas vagy Ricciardo sikerére lett volna szükség, viszont Hamilton aratta le a babérokat, aki 2014-ben ezt már megtette.

hamilton_3



Egy másik különös jelenségből viszont már-már tradíció lesz: a 2016-os Spanyol Nagydíjon az első körben összeütközött és kiesett a 2015-ös verseny első két helyezettje (Hamilton és Rosberg), az idein pedig ugyanígy járt az a két pilóta, akik 2016-ban futottak be az 1. és 2. pozícióban (Verstappen és Raikkönen). Ez alapján 2018-ban Hamilton és Vettel elsőkörös ütközésére kell felkészülni.

A Spanyol Nagydíjon csupán három versenyző teljesítette mind a 66 kört, hiszen Hamilton mögött csak Vettel és Ricciardo ért célba körön belül. Persze ezen rendkívül alacsony szám eléréséhez szükség volt a három csapattárs kiesésére, viszont elmondható, hogy a 2008-as Brit Nagydíj óta nem fordult elő, hogy a negyedik helyezettel bezárólag mindenki körhátrányba kerüljön. Azt az esős futamot szintén az őrült tempót diktáló Lewis Hamilton nyerte, száraz versenyen pedig éppen egy évtizeddel ezelőtt, 2007-ben Monacóban fordult elő hasonló, amikor Alonso, Hamilton és Massa értek csak be körön belül.

Hamilton, Vettel és Ricciardo korábban csak egyszer osztoztak közösen a dobogón, méghozzá a 2014-es Szingapúri Nagydíjon, ahol ugyanilyen sorrendben futottak be. Ricciardo a tavalyi, zűrösen végződő Mexikói Nagydíj óta első dobogóját szerezte, viszont Austin óta először fel is állhatott rá.

2012 óta első alkalommal nem sajátította ki a Mercedes a teljes első rajtsort a Spanyol Nagydíjra, Hamilton azonban megszerezte 64. pole-pozícióját, így már csak egyetlen egy hiányzik neki ahhoz, hogy beérje Ayrton Sennát az örökranglista második helyén. Egy másik mutatóban, a mesterhármasok tekintetében viszont a brit éppen most ugrott fel az egyedüli második helyre, hiszen 12. alkalommal lett övé a pole, a győzelem és a leggyorsabb kör is egy futamon, ezzel maga mögött hagyta Jim Clarkot. Michael Schumacher beéréséhez azonban még 10 mesterhármasra lenne szüksége.

Dppi_00117006_809

És még egy kis Hamilton, aki szombati alakításával az F1 250. brit rajtelsőségét is megszerezte. Magasan Nagy-Britannia a csúcstartó ebben a mutatóban, a második helyezett németeknek csak 156 pole-juk van eddig. Az 50. brit pole-t John Surtees zsebelte be, a 100.-at James Hunt, a 150.-et Nigel Mansell, a 200.-at pedig szintén Hamilton.

A tavalyi Malajziai Nagydíj óta először történt meg, hogy nem az a pilóta nyerte a futamot, aki a legtöbb körben az élen állt: Hamilton 31 kört vezetett, a végül alulmaradó Vettel azonban 32-t.

Két versenyző is F1-es karrierje legjobb eredményével rukkolt elő Barcelonában, méghozzá a tavalyi évet a Manornál csapattársként töltő Esteban Ocon és Pascal Wehrlein. Ocon 5. helye különösen megsüvegelendő, de Wehrlein 8. pozíciója is hasonlóan nagy hőstettre vall a Sauber formájának ismeretében.

A Force India egyébként csapatként is története egyik legjobb eredményével büszkélkedhetett a 4. és 5. helyen célba érve. A mostani 22 pontnál többet csak tavaly Monacóban (23), és 2014-ben Bahreinben (25) szereztek.

force-india_1

A silverstone-iak két pilótája ezzel folytatta remek sorozatát: Perez már zsinórban 15. pontszerzését jegyezte, Ocon pedig 14 futam óta - vagyis az F1-ben még soha - nem esett ki.

Fernando Alonso ugyan csak a 12. lett, de az ő szempontjából már ez is különlegesnek mondható: a spanyol idén először ért célba egy futamon.

Kevin Magnussen 11. rajthelye elsőre talán nem hangzik kimagaslóan, mégis ez volt a legjobb rajthelye a 2014-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj óta. Azóta egy évet kihagyott, tavaly pedig a Renault ennyire sem volt képes alatta.

Danyiil Kvjat karrierje leggyengébb időmérős eredményét állította be, hiszen csak a 20. helyre kvalifikált, onnan viszont a 9. pozícióig jött fel, ami nem csak a legjobbja Barcelonában, de a legelőkelőbb helyezés, amit a Toro Rosso színeiben valaha elért. Már hatszor vezette a faenzaiak autóját a két pontot érő pozícióba, de ennél előrébb csak a Red Bull-lal jutott. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: