DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A középmezőny koronázatlan királya

Az elmúlt két esztendőben Sergio Perez mindenkit megelőzött a bajnokságban, akit a technikai feltételek alapján megelőzhetett - s nagyon úgy néz ki, hogy idén is ilyesmire készül...

A tavalyi szezon során többször megnéztük, hogy állna a privát csapatok bajnoksága a Formula-1-ben, ha megvalósítanák azt a tavaly a Stratégiai Csoportban felmerült elképzelést, miszerint kiírnának egy B-ligát a gyári támogatás nélküli csapatok számára. Természetesen csak találgatni lehet azzal kapcsolatban, hogy hogyan valósulna meg ez az elképzelés, ha megvalósulna egyáltalán, mi mindenesetre egy olyan verziót vázoltunk fel, ahol a „másodosztály” küzdelmeiben a három gyári csapat és a gyári támogatással bíró McLaren mellett az elmúlt évek eredményei alapján a Red Bull sem vehet részt – hasonlóan ahhoz, ahogy egyes privát alakulatokat annak idején a Yokohama Trophyból is kizártak a WTCC-ben.

A Force India, a Williams, a Toro Rosso, a Haas és a Sauber részvételével zajló versengés legjobbja tavaly Sergio Perez volt, idénre viszont kicsit változtattunk a pontrendszeren: mivel a Manor kiesésével a „privát bajnokság” résztvevőinek száma 10-re csökkent, annak érdekében, hogy a célba érés ne jelentsen automatikus pontszerzést minden esetben, a 2010 előtti F1-es értékelési rendszert alkalmazzuk a résztvevők sorrendjének kialakításához.

A pilóták versenyében Sergio Perez újabb győzelmével ellépett az üldözőbolytól, melyet a szezont legjobban kezdő Felipe Massa mellett csapattársa, Ocon, valamint Carlos Sainz alkot. Feltétlenül érdemes még kiemelni Pascal Wehrleint, aki remek szereplésével a 8. helyre ugrott előre, csapattársát és Strollt is megelőzi - a Williams ifjonca ismét az utolsó helyen áll, leszámítva természetesen a csak két futamon induló Giovinazzit.

privat-2017-5-csapat



A Force India fölénye a csapatok között igazán durva, hiszen egyedül náluk teljesít mindkét versenyző erősen. Előnyük a második helyezett Toro Rossóval szemben immár nagyobb, mint a különbség a 2. és az utolsó helyezett között.

privat-2017-5-csap

A statisztikákra rápillantva azt is láthatjuk, miért jogosak a kritikus megjegyzések a Force India egykörös tempóját illetően: a silverstone-i csapat Barcelonában zárta először a legjobban az időmérőt a privát alakulatok közül, többnyire ugyanis elmaradtak Felipe Massa, s olykor mások mögött is.

privat-2017-5-stat

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: