DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Pénzfeldobással döntött pilótái között a Haas

Általában csak április 1-jei tréfákban szokott megjelenni, hogy az F1-es csapatok egy pénzfeldobás kimenetelére bízzák a vitás helyzetek lerendezését, a Haasnál azonban most nem vicceltek, így a sors komoly hátrányba hozta Romain Grosjeant a hétvégére.

A különös helyzetet az idézte elő, hogy a Haas karosszériagyártó partnere, a Dallara az ígért kettő helyett csak egy aerodinamikai frissítési csomaggal tudott időben elkészülni, így a csapatnak el kellett döntenie, hogy melyik versenyzőjének autójára rakják fel az újításokat a Spanyol Nagydíj péntekjén. A tervek szerint a második autó elemei is megérkeznek Barcelonába szombatra, ekkor viszont már aligha lesz elegendő ideje a pilótának az újítások kiismerésére és a legjobb beállítások megtalálására, így Kevin Magnussen és Romain Grosjean is remélte, hogy ő tesztelheti majd az elemeket a kezdetektől fogva.

C_Qzu6bVoAA-IHq



A Haasnak azonban döntenie kellett, és mivel egyenrangúan kezelik pilótáikat, akik ráadásul a pontversenyben is egyaránt 4-4 egységgel állnak, a szerencsére bízták a versenyzőik sorsát. Eszerint pedig Magnussen autójára fog felkerülni az időben megérkezett fejlesztés.

„Sajnos én szombatig nem fogom megkapni, ami nem valami ideális” - mérgelődött Grosjean. „Jelenleg csak egy készlet érhető el az új fejlesztésekből, és elveszítettem a pénzfeldobást - sohasem voltam ezzel szerencsés. Elég kár, mivel rengeteg dolog megváltozik az autón, és én pénteken még nem fogom tudni, hogy mik ezek. A beállításokat viszont már az új csomagnak megfelelően kell majd elvégezni.”

A Haas csapatvezetője, Günther Steiner ugyan nem örül a Dallara késlekedésének, viszont szerinte azért nem lesz olyan tragikus a helyzet, mint azt Grosjean látja.

„Mindkettőnek meg kellett volna érkeznie, de a második frissítés késik. Nem tudom ennek az okát, de elég bosszantó, hiszen mindkét autón használni akartuk” - nyilatkozta a Motorsportnak Steiner.

„Persze az autót így is tudja majd vezetni, teljesen azért nem lesz különböző a kettő. Így legalább összehasonlíthatjuk majd a két verziót, és kiderül, hogy jó irányba haladunk-e. Ekkora frissítési csomagunk még sohasem volt, ezért remélem, hogy nagy ugrásra leszünk képesek, ám ha reálisan tekintem a dolgokat, akkor valószínűleg a megszokott helyünkön maradunk majd, hiszen mindenki más is fejlesztett.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: