DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ez volt Bottas titka az Orosz Nagydíjon

Több kulcsfaktor is szerepet játszott a Mercedes finn F1-es pilótájának első győzelmében - bizonyította, hogy van benne potenciál és korai még második számú versenyzőről beszélni.

Karrierje első Formula-1-es győzelmét jegyezte a hétvégén Valtteri Bottas és a Mercedes télen szerződtetett pilótája ezzel áttörhet egy mentális gátat - két gyenge versenyhétvége után legutóbb már megszerezte az első pole-ját és bár a futamon akkor még szenvedett, most esélyt sem adott Hamiltonnak. De hogy mitől volt most ennyire ellenállhatatlan?

"Nagyon sokat dolgoztam a rajtjaimon, igazából rengeteg munkát fektettünk ebbe a csapattal januárban és februárban. Nagyon sok órát töltöttünk azzal, hogy elemeztük a korábbi években produkált rajtjaimat és sokat tanultam belőlük" - magyarázta Bottas, aki az első kanyarig átrohant a két Ferrarin, majd végig vezetve behúzta a versenyt, holott a rajtokkal korábban rendszeresen meggyűlt a baja.

"A rajt rendben volt, talán csak egy kicsivel sikerült jobban, mint Sebastiané, a szélárnyék viszont kulcsfontosságú itt. A legfontosabb, hogy hogyan közelítjük meg az egyes-kettes kanyart" - mondta és Sebastian Vettel is hasonlóról beszélt, amikor azt emlegette, hogy valami mintha visszarántotta volna a rajt után.

bottas-szocsi



"A fő aggodalomra a Ferrari pénteki versenytempója adott okot, mert sok üzemanyaggal nagyon gyorsak voltak. Eközben a gumikat nagyon gyorsan munkára tudták bírni az időmérőn, most viszont nálunk is minden jól működött" - tette hozzá a finn. Valóban, az első etap volt a döntő, hogy akkor elképesztő tempót produkált a Mercedesszel és Vettel nem tudta vele tartani a lépést.

Stabilan, folyamatosan egy-egy tizeddel gyorsabb volt körönként az első etap során, nem hibázott, nem adott esélyt Vettelnek, tökéletesen koncentrált maradt, amivel elég előnyt épített ki ahhoz, hogy a Ferrari ne variálhasson túl sokat a stratégiával. Vettelék mégis megtették, amit lehetett és az utolsó etapban már bő két és fél tizeddel a német volt gyorsabb körönként. de Bottas még az elfékezett abroncsaival is megoldotta a helyzetet - nem tört meg a nyomás alatt. Igaz, azt is jelezte a csapatának, hogy az utolsó tíz körben ne beszéljenek hozzá...

Bottas ezzel üzent a kritikusainak, üzent a csapatának és üzent Hamiltonnak is - ne beszéljünk arról, hogy ki második számú és ki nem, ha valaki így rommá ver egy háromszoros világbajnokot, egálra áll vele az időmérőkön és futamot nyer...

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: