DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Hamiltont nem a Ferrari egykörös tempója nyűgözte le

A háromszoros világbajnok szerint a hosszabb etapon látottak igazán aggasztók, Bottas viszont az időmérőre fókuszálna – csapatfőnökük, Toto Wolff emlékeztetett, hogy a Ferrari korábban egy másodperces hátrányból is fordított.

Ha a szabadedzések eredménylistájára pillanatunk, csak a résztvevők egyetlen körét hasonlítjuk össze a sok közül. Ez alapján a Ferrari 0,670 másodpercet adott a Mercedesnek Szocsiban, de még a leggyorsabb Sebastian Vettel is elismerte, nincs ekkora különbség a két csapat között. Lewis Hamilton ugyanakkor nyilatkozatában a Ferrari több körön át mutatott teljesítményére hívta fel a figyelmet, amely mérvadóbb egyetlen kiragadott időeredménynél.

„Számunkra ez kissé nehéz nap volt. Sikerült befejeznünk mindent, amit kifutásaink során el kellett végeznünk, a Ferrari azonban nagyon-nagyon gyorsnak tűnt a hosszú etapokon. Ezért ki kell találnunk, hogyan fejleszthetjük a tempónkat” – idézi a Motorsport Week Hamilton pénteki nyilatkozatát. Persze a brit cseppet sem lehangolt: „Még minden nyitott. A gumik teljesítménye kicsúcsosodó, könnyű kiesni a működésük ablakából. Viszont amikor működnek, akkor jók.”



Ezúttal Valtteri Bottas tudott közelebb kerülni a Ferrarikhoz – második hely délelőtt, harmadik délután –, aki szerint a kvalifikációs teljesítményen van még mit javítani: „A rövidebb és hosszabb etapokon tanultunk a gumikról, és úgy tűnik, egy körön van tennivalónk, hogy a maximumot hozzuk ki az ultralágy abroncsokból, erre fogunk fókuszálni ma este is. De azt sem feledhetjük el, mennyire fontos a verseny. A hétvégénk jól indult, az érzet is jó az autóval, az egyensúly pedig rendben van. Jó kezdés, de kétségtelenül kemény munka vár ránk, hogy köridőt találjunk az időmérőig.”

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff ismét felhívta arra a figyelmet, a Mercedes-fölény 2016-tal lezárult, a Ferrari pedig minden fronton szorongatja őket: „Extrém gyorsak voltak az egész edzés során, mind az egykörös és hosszabb távon. Az elmúlt néhány évben nagyon jó volt a teljesítményünk, de azóta minden megváltozott. Az autók sokkal több leszorítóerővel rendelkeznek, az abroncsok egészen mások, így nem lehet arra számítani, hogy a dominancia folytatódni fog.”

„Gyakran össze kell dugnunk a fejünket pénteken” – beszélt Wolff arról, hogy nagyon nehéz az edzések alapján következtetni arra, mire képes valóban egy rivális csapat az adott hétvégén. „Melbourne-ben és Sanghajban mi voltunk egy másodperccel gyorsabbak a hosszabb etapokon edzésen, szombaton és vasárnap mégis az ellenkezőjét látjuk. Mindenki összedob néha egy-egy furcsa programot.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: