DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Van, amiben nem hallgatsz egy újoncra

Miért szükséges a kockázat, mi az, amit egy tapasztalt versenyző eldönthet, de egy újonc nem, és miért nem rótta meg pilótáját bahreini balesete után – erről beszélt a rutinos F1-es csapatfőnök.

Az első három hétvége alapján teljességgel elképzelhető, hogy a Toro Rosso eléri a szezon előtt maguk elé kitűzött ötödik helyet, de ehhez merész húzásokra is szükség lehet, mint például Kínában az a döntés, hogy Carlos Sainzot slickeken rajtoltatják el a vizes pályán. Erről beszélt az F1 hivatalos honlapjának nyilatkozva Franz Tost csapatfőnök, aki szerint a Williams, Force India, Toro Rosso, Haas, Renault ötösfogat ádáz harcot vív majd egymással a 4–8. helyen.

Persze az osztrák szakember azt is leszögezte, hogy az ilyen döntések meghozatala inkább ösztönös, mintsem tudatos: „Abban a pillanatban, amikor ilyesmiről döntesz, nem gondolsz a bajnokságra. Ez sokkal inkább volt egy ad-hoc döntés, mintsem egy kidolgozott stratégia. Persze az igaz, hogy ha a középmezőny élére akarsz kerülni, akkor sokat kell kockáztatni, hogy ezzel előnyt harcolj ki a többiekkel szemben” – mondta Tost, majd hozzátette, hogy a safety car nélkül még többet nyerhettek volna Kínában e merész húzáson.

sainz-kina-2017-cs



„Carlos maga mondta a rajtrácson állva, hogy slickeken akar indulni, én pedig ezt jó ötletnek találtam, hiszen az esélyeinket nagyon megnöveli ilyenkor, ha a két autó eltérő abroncsokon van. Annak pedig külön örültem, hogy Carlostól származott az ötlet, hiszen mindig nehéz úgy meghozni egy döntést, hogy a versenyző nem áll mögé 100 százalékig. Így viszont könnyű volt azt mondani, hogy igen, csináljuk!” – idézte fel a történteket az osztrák, aki azt is leszögezte, hogy egy ilyen döntés meghozásához szükséges némi F1-es tapasztalat: „Sosem fogadtuk volna el ezt a javaslatot ilyen körülmények közepette egy újonctól.”

Tost egyébként Sainz bahreini ütközéséről is beszélt, mely az ő maga és Lance Stroll kieséséhez vezetett: „Egy pontszerző helyért harcolt tudván azt, hogy az autó versenyképes. Egy pillanatra túlzottan optimista lett, de ez benne van a játékban. Fogunk még tőle fantasztikus versenyeket látni idén” – mondta a vezér, aki inkább kockázatra hajlamos, mintsem hiperóvatos versenyzőket szeret látni autóiban: „Ha nem kockáztatsz, nem jutsz sehova, éppen ezért támogatom azokat a pilótákat, akik vállalják a kockázatot, s nemigen kritizálom azokat, akik kockáztatnak és rajtavesztenek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: