DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Szocsi után jelentősen átalakulhat a középmezőny

Melbourne óta kialakult nagyjából a stabil középmezőny, a Williams kicsit elől, utána nagyon szorosan a Haas, Renault, Force India, Toro Rosso négyes. A Spanyol Nagydíj előtt viszont alaposan felborulhat a jelenlegi sorrend.

A Force India istálló annak ellenére kapaszkodott fel a konstruktőri világbajnokság 4. helyére (háromszori kettős pontszerzése miatt) idén, hogy versenyautói egyértelmű tempóhátrányban vannak a középmezőny riválisaival szemben, ám a helyes versenystratégiák eddig mindig kifizetődtek. A problémát az okozta, hogy a szélcsatornás mérések eredményeit nem igazolták a pályán látott tapasztalatok.

A középmezőny élére ugrik-e a Force India?


„Pontosan tudjuk, mitől van a gond, a korreláció nem stimmel, ezt már a barcelonai tesztelés alatt is megtapasztaltuk. De a megoldáson már rajta vagyunk, már a gyártási procedúránál tart, remélhetőleg Barcelonában már minden rendben lesz és kerék a kerék elleni harcokat vívhatunk” – nyilatkozta Bob Fernley, a Force India csapatigazgatója.

„Az aerodinamikával van baj, az a legfőbb gond, hogy amint egy új alkatrészt próbálnánk ki, különböző más területekre is kihatással van és végső soron negatív eredménnyel zárul és inkább hátrafelé lépünk vele. Az új padlólemez és néhány további új alkatrész vélhetően megoldja a problémát, Barcelonára már elkészül. Jelentősen javulhat tőle az autó stabilitása, amire sokat panaszkodtak a pilótáink, Bahreinben csúcsosodott ki legjobban a gond, Oroszországban sem számítunk még sok jóra, de utána jöhet a komoly javulás” – zárta mondandóját Fernley.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: