DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nehezebb, de élvezetesebb előzni 2017-ben

Erre a szezonra drasztikusan lecsökkent a pályán látott helycserék száma az F1-ben, a sportág ügyeletes előzéskirálya azonban úgy véli, éppen emiatt lett jobb érzés elmenni a riválisok mellett.

A nagyobb leszorítóerőnek és a rövidebb féktávoknak köszönhetően sokkal kevesebb előzést láthattunk az idei Forma-1-es szezon első három futamán: az adatok katasztrofálisak, hiszen tavaly ilyenkor már 220 manőver történt a pályán, most viszont mindössze 65-nél tart a mezőny. Noha a DRS érkezése megduplázta az előzések számát 2011-ben, az új szabályoknak köszönhetően a sportág kezd visszatérni a kilencvenes évek végén és a kétezres évek elején látott számokhoz.



Max Verstappen, aki tavaly csúcsot döntött 76 előzésével, úgy véli, hogy a DRS-nek sokkal kisebb lett a szerepe, mint az elmúlt szezonok során, ezzel együtt pedig felértékelődtek az okosan kivitelezett manőverek. „Egyértelműen nehezebb, mint tavaly, de nem annyira rossz a helyzet” – idézte a hollandot a Motorsport. „Ha újak az abroncsaid, egy-két körig mindent bele tudsz adni.”

„Ebben a szezonban a DRS már nem jelent akkora segítséget, Kínában például az előzések többségét e nélkül hajtották végre – sokkal nagyobb móka az egész. Ott a hatos kanyarban remek érzés előzni, különösen akkor, amikor későn lépsz a fékekre” – tette hozzá Verstappen, aki Sanghajban a 16. helyről indulva küzdötte fel magát a harmadik pozícióig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: