DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

McLaren: Jöjjön a második hondás csapat, de annak ára lesz

A McLaren istálló exkluzív szerződést kötött 2014-től a Honda motorszállítóval, korábban tiltották is, hogy mással szerződjenek a japánok. Most már nyitottabbak a kérdésben, de a második csapat ellátásának ára lenne.

A McLaren F1-es versenyigazgatója, Eric Boullier nyitott, hogy a motorszállító partner, a Honda egy második csapatot is ellásson erőforrásokkal, de szerinte ennek bizony ára lenne annak ellenére, hogy a plusz két autóval szerzett adatok hasznosak lehetnek a motorszállítónak.

Egyre több jel mutat a Sauber-Honda házasságra


A Honda 2015-ben tért vissza motorszállítóként az F1-be a McLaren partnereként, felújítva a korábbi rendkívül gyümölcsöző együttműködésüket, amikor is a ’80-as évek végén és a ’90-es évek elején Ayrton Senna és Alain Prost által összesen négy világbajnoki címet söpörtek be az együttműködés öt esztendeje alatt. Sajnálatos módon az elmúlt 2,5 évben meg sem közelítette a csapat teljesítménye a korábbi sikeres időszakot.

Zsinórban bukkannak fel a problémák az erőforrással, ami miatt a McLaren a gyenge középmezőnyt erősíti, 2014 eleje óta nincs dobogós helyezése az istállónak, jelenleg pedig teljesen utolsó helyen állnak a konstruktőrök között. Korábban a McLaren megtiltotta a Hondának, hogy más csapatokkal is szövetségre lépjen, most viszont már nyitottabbak az ötletre, hiszen nagy előny lenne a japán erőforrásgyártó számára, ha a szerzett adatok mennyiségét megduplázhatnák.

„Ha több csapat használja a motort, több a teljesített kilométer, több az értékelhető adat, egyértelműen javul a helyzet. Ám ezért mindig meg kell fizetni az árat is, már a források nem csak ránk koncentrálódnak, ráadásul több motort is kell gyártaniuk. Bármi is történjen, partnerek vagyunk, eljön az időszak, amikor érkezik a második csapat és véleményem szerint támogatni fogjuk az ötletet” – nyilatkozta Eric Boullier csapatfőnök.

Mikor talál végre bele a Honda a megoldásba? Két csapattal könnyebb lenne

„De abban is biztosnak kell lennünk, hogy ez nem hat majd károsan a Hondával folytatott partneri viszonyunkra. A kaput mindenképpen nyitva hagyjuk, de ma úgy gondolom, hogy többé-kevésbé tisztán látjuk az utat, amit be kell járnunk, de sajnos semmire nincs garancia. Először is nagyon gyorsan talpra kell állnunk, erre meg is van a tervünk, már valamennyire összeállt a kép” – zárta mondandóját Boullier.

A Hondát leginkább a Sauber istállóval hozták összefüggésbe 2018-ra, ugyanis jelenleg a 2016-os fejlesztésű Ferrari motorokat használják, ami komoly erőhátrányban van és nem is fejlesztik idén már.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: