DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Brawn: Nem miattam ment el Ecclestone

Az egykori Ferrari-mérnök egy interjúban elismerte, nem lenne képest együtt dolgozni Bernie Ecclestone-nal – de leszögezte, nem szabta meg ezt feltételként új F1-es pozíciója elfogadásakor.

Néhány hónappal azt követően, hogy a Formula-1-be új tulajdonos érkezett a Liberty Media személyében, Bernie Ecclestone távozott vezető pozíciójából, a helyét pedig Chase Carey, Sean Bratches és Ross Brawn foglalta el. A tiszteletbeli elnök formális pozícióját megkapó Ecclestone olyan állítást tett, hogy Brawn kijelentette, nem fogadta volna el a motorsportért felelős ügyvezető posztját, ha ő maradt volna vezető helyén. Ezt a kijelentést tisztázta Ross Brawn:

„Ez így nem igaz. Valóban, nem lennék képes együtt dolgozni Bernie-vel, de nem szabtam meg ilyen feltételt” – szögezte le az F1 Racing magazinnak Brawn. „Biztosan nagyon szórakoztató lett volna együtt dolgozni vele, nem lett volna lehetetlen. Bernie éveken át a maga módján rendezte a dolgokat, és ebben nagyon hatékony volt. Viszont sosem láttam, hogy Bernie komoly partnerekkel együtt dolgozott volna, az irányításban végképp nem.”



Brawn elmagyarázta, gyökeres különbség van kettejük szemléletmódja közt: „Neki is voltak segítői az üzlet bizonyos területein, abban viszont nem vagyok biztos, hogy az én filozófiám az előrehaladásról igazodni tudott volna Bernie-éhez. Ő a reaktív hozzáállást követte, az enyém viszont ennek épp ellenkezője, tervezek és hosszú távban gondolkodok. Épp Bernie híres kijelentése volt, hogy ’ne tervezz hosszú távra, hiszen nem tudhatod előre, mi lesz akkor’” – mondta Brawn.

A szakember egyértelműsítette, hogy a sokakban élő meggyőződéssel ellentétben nem ő fogja írni a Formula-1 szabályait. „A saját sarkunkban fogunk küzdeni, talán a jövőben harciasabban, mint azelőtt. Nem mondom, hogy az előző vezetőséget nem érdekelte volna ez a vonatkozás, egy kicsit azonban staccato volt” – élt zenei kifejezéssel Brawn.

„Akkor léptek közbe, amikor krízis volt, mi viszont egy tartós folyamatot akarunk, amely során végig a javulásra törekszünk. Hisszük, hogy ezt a szerepet be kell töltenünk, és jogunk van kivenni a részünk a szabályok formálásából. De végső soron ez nem a mi felelősségünk, a felelősség az FIA-é, mivel ők a szabályhozó testület.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: