Steward
Admin
2017. szeptember 20. szerda
F1

Ilyen lehet az F1 2027-ben

1340 lóerő, három verseny egy hétvégén, FanBoost, zárt pilótafülke. Ez csak néhány dolog azon elemek közül, amik tíz év múlva részei lesznek majd az F1 világának a Renault szerint, akik mát a jövő versenyautóját is megtervezték.

A Renault a sanghaji motorkiállításon mutatta be azt a látványtervet, amelyet az általuk megálmodott jövőbeli, 2027-es Formula-1-es versenyautóról készítettek, emellett pedig a bajnokság lehetséges új szabályait is vázolták, amelyek szerintük igazodni fognak majd a kor követelményeihez.

 5189fadde23bbda38815aee885e5797f

Persze ez csupán egy autógyártó értelmezése, tehát az alábbi ötletekből semmi nincs kőbe vésve, mindenesetre érdekes látni, hogy milyennek képzeli el az egy évtizeddel későbbi F1-et a Renault, amely alapon változáson eshet át a jelenleg ismert formájához képest.

A tervrajzokon bemutatott autó a mostaniaknál könnyebb és erősebb lenne: 600 kg-os tömeg mellett 1340 lóerő leadására lehet képes. Az autó négykerék-meghajtással és négykerekes kormányzással működne, fő hajtóerejeként pedig egy kisebb belső égésű motort képzeltek el, amelyhez viszont olyan akkumulátorok kapcsolódnának, amelyek ötször erősebbek a jelenlegieknél. A jövő versenygépeinek vezetőszárnyai mozgathatóak lennének, a LED-fények pedig az esztétikát javítanák. 

 72715ba7132e50b5d49e368d9621477e

A biztonság fokozása érdekében fedett pilótafülkét álmodtak meg az autóhoz, ráadásul balesetkor két bukócső is elő tudna ugrani a karosszériából, további védelmet nyújtva. A Renault-nál úgy látják, a fő hangsúlyt a jövőben is a pilótára kell majd helyezni, így a pilótafülkén és a sisak plexijén is jól átláthatnak majd a nézők. Bevezetnék a Formula-E-ben használt FanBoostot, amivel a rajongók kedvenc versenyzőiket támogathatnák, így ők is az események részesének érezhetik magukat. Emellett a külvilág az autók telemetriájához is hozzáférhetne.

A Renault-nak a versenyhétvégék lebonyolítását illetően is vannak ötletei. Pénteken sötétedés után a csapatok fiatal tartalékpilótái mérethetnék meg magukat egy futamon, de a tényleges mezőny számára is két versenyből állna a hétvége: előbb egy hosszabb megmérettetés jönne 250 km-es távon, majd egy rövidebb sprintversennyel zárulna a nagydíjhétvége.

A Renault F1-es csapatának ügyvezetője, Cyril Abiteboul nem titkolja, az ötletek felvázolásával szeretnének eszmecserét kezdeményezni a rajongókkal és az autóversenyzés közösségével, hogy a lehető legjobb utat találják meg a sport jövője számára. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?