DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Kiderült, mi hátráltatta Bottast a futam elején

A pole-ból induló finn sokáig vezetett, lassú tempójával azonban látványosan feltartotta a mögötte jövőket – a Mercedes F1-es főnöke most elárulta, miért nem volt gyorsabb pilótájuk az első etapban.

Valtteri Bottas pályafutása során először a pole-pozícióból vághatott neki a Formula-1-es Bahreini Nagydíjnak, s a rajt után is megőrizte az első helyét, ám nem tudott elszakadni a többiektől, sőt olyannyira visszafogott tempót diktált, hogy még a Red Bullok is könnyedén tartották a Mercedesek és a Ferrarik tempóját. A finn pilóta már a leintés után is csalódottan nyilatkozott az első etapjától, most pedig Toto Wolff elárulta, hogy miért is szenvedett annyira az idei szezonra a Williamstől átigazolt pilóta:

bottas-mercedes-bahrein-futam-2017-1



„A generátorunk elromlott a rajtrácson, ezért teljesen rossz guminyomást állítottunk be az autóján a startra” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke a Motorsport.com szakoldal hasábjain. „Tudtuk, hogy emiatt szenvedni fog” – mondta Wolff, míg Bottas így felelt arra a kérdésre, hogy mennyivel volt magasabb a guminyomás az ideálisnál:

„Nem tudom a pontos értéket, de több mint egy PSI volt. Pedig mindenki a Pirelli által megadott minimumra törekszik, így ez már nagyon magas volt” – fogalmazott a végül harmadik helyen záró pilóta. „Az egész olyan volt, mintha túlmelegednének a gumik és szemcsésednének a hátsók. Egyszerűen nem úgy működtek, ahogy kellett volna. Így már nem volt jó sem a tapadás, sem az autó egyensúlya” – nyilatkozta Bottas, hozzátéve, hogy ez még nem magyarázza meg, hogy miért szenvedtek a futam hátralévő részében is az autó hátuljának tapadásával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: