Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. április 30. vasárnap
F1

Hamilton elmondta, mi a legnagyobb különbség a Ferrari és a Mercedes között

Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy hétvégéről hétvégére változhatnak az erőviszonyok a két F1-es istálló között - ezt a Kínai Nagydíj győztese is aláhúzta, ám van egy futam, amelytől kissé tart idén.

Amíg Ausztráliában Sebastian Vettel jobb gumikezeléssel járt túl a Mercedes és Lewis Hamilton eszén, addig Sanghajban nem volt ellenfele a brit pilótának – bár az igazsághoz hozzátartozik, ha a németnek nem kell átverekednie magát a Raikkönen-Ricciardo-Verstappen hármason, akkor talán megnehezíthette volna a háromszoros bajnok dolgát. A szezon első két futama már elég volt arra, hogy rájöjjönk, hol lehet előnyben a Mercedes: a hűvösebb körülmények között, de egy körön is náluk a staféta, a Ferrari pedig velük szemben melegebb időben, és a versenyen tűnik agilisebbnek.

Hamilton szerint az elmúlt hetek megfeszített munkával teltek annak érdekében, hogy felülemelkedjenek a teszteken tapasztalt problémáikon, Kínában pedig már látszott ennek eredménye. „Egy hűvösebb helyszínre érkeztünk, ahol sikerül alkalmaznunk az előző versenyen nyert tapasztalatainkat” – idézte a britet a Motorsport. „Erősebbek vagyunk, a tempónk viszont… a Ferrari mintha gyorsabbnak tűnt volna ezen a hétvégén. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan alakulnak az erőviszonyok a következő versenyen: eltérő hőmérsékleti viszonyok között, alacsony és nagysebességű pályákon…”

„Az autónk 150 milliméterrel, vagy mennyivel hosszabb, mint az övék. Hogy fog ez működni Monacóban, hogyan fordulunk majd el? Nem hangzik olyan soknak, de mégis nagy különbséget jelenthet. Nagyon érdekes lesz, a következő futamokon minden kiderül majd.” Egyelőre úgy tűnik, a hogy a Ferrari és a Mercedes magasan kiemelkedik a mezőnyből, Hamilton pedig úgy véli, akinek sikerül elkapnia a fonalat a szezon elején, sokat számíthat később.

„Bármilyen előnynek, amit most szerzel, év végén lehet jelentősége. Jelenleg egy szinten vagyunk, és az a célom, hogy a következő futamon előtte végezzek. Ismét meg akarom szerezni a pole-t – jelenleg hatnál tartok zsinórban, Senna nyolcat ért el anno. Az a célom, hogy felülmúljam Sennát! Ha a csapat csak egy kicsivel is tovább tudna lépni, nyomást helyez a másikra, hogy ő is így tegyen!”

Toto Wolff nemrég úgy nyilatkozott, Lewis Hamilton karrierje zenitjén jár, a brit azonban nem bíz a véletlenre semmit, és minden követ megmozgat annak érdekében, hogy folyamatosan javuljon a teljesítménye – a rajtoknál is. „Úgy vélem, ez idén sokkal nehezebb, de nagyon-nagyon keményen dolgozok rajta. Nem is lehetne ennél keményebben. Egy pillanatra sem állunk meg, folyamatosan fejlődünk, aminek örülök.”

„Ez olyasmi, mint az életben: ha elmész egy edzőterembe, és bármennyire is fájdalmas, elmész még egyszer, hiszen csak így látod az erőfeszítéseid eredményét. Ezt egyre gyakrabban tapasztalom idén, legyen szó az edzettségemről, vagy a rajtjaimról” – tette hozzá Hamilton.

Olvastad már?