DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

„Az előzés idén a golyó méretétől függ”

A Kínai Nagydíj látványos manőverei láttán az F1 szereplői a DRS lenullázásáról beszélnek, Alex Wurz pedig sajátosan fejezte ki, hogy idén a bátor pilóták nyerhetnek pozíciókat.

A sanghaji futam 2016-ban rekordot jelentő 128 előzést hozott. Idén ennél jóval kevesebbet láttunk, ám annál emlékezetesebbeket: ráadásul külön öröm, hogy a többségük, mint  Verstappen külső íves megmozdulása Raikkönennel szemben, vagy Vettel és Ricciardo bravúros csörtéje nem az állítható hátsó szárny, azaz DRS segítségével történtek. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon felmerült az aggály, hogy az újraírt szabályok kevesebb előzést eredményeznek 2017-ben, az eltérő vonalvezetésű kínai pálya akciói viszont lenyugtatták a kedélyeket, és élvezetes szezont vetítenek előre.



„Az előzések olyanok, amilyennek lenniük kell. Úgy tűnik, a DRS szerepét lenullázták. A DRS mostantól azt a feladatot látja el, amire eredetileg is szánták, hogy meg lehessen közelíteni a többieket, a munkát azonban a pilótáknak kell elvégezni” – idézi az ESPN Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nyilatkozatát. A szakember szerint újra előtérbe kerültek a valódi, nem mesterséges előzések: „Talán kevesebbet láttunk, de mindegyikért megdolgoztak. Vettel Ricciardo ellen, Verstappen Ricciardo ellen, Verstappen Bottas ellen mind agresszív, opportunista előzések voltak. Ennek így is kell lennie, és remélem, a rajongók is úgy érezték, jó verseny volt a vasárnapi.”

A legmarkánsabb pozitív véleményt kétségtelenül az F1-ben 2007-ig aktív Alexander Wurz, a pilóták szövetségének elnöke fogalmazta meg, igaz, nem egy nyilatkozatban, hanem saját Twitter-profilján. „Az előzés idén a golyók méretétől függ! Óriási! Nincs szükségem 135 könnyű előzésre, az olyan óriási megmozdulásokat szeretem, amilyeneket Max és Seb mutatott be” – írta a közösségi oldalon.

„Egészen kiváló előzéseket láthattunk, szép megoldásokat, nem csupán azt, hogy elsuhantak a másik mellett. Ezek különböző stratégiák esetén kivitelezhetők” – fogalmazott egy másik csapatfőnök, Günther Steiner, akinek versenyzője, a haasos Romain Grosjean is érintett volt. „Azonos abroncson Romain kicsit szenvedett Palmer mögött, de másik gumin választhatsz egy eltérő ívet, és meg tudod csinálni. A ma látottak alapján Ausztrália után a Formula-1 kezd ismét érdekessé válni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: