DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Sürgősen csökkenteni kell az élcsapatok előnyét

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull egyelőre behozhatatlan távolságra van a középmezőny F1-es csapatai számára, ezért a Force India helyettes csapatvezetője azonnali módosításokat tenne a különbség csökkentése érdekében.

A szabályváltozásoktól mindenki azt várta, hogy felkavarodik a mezőny sorrendje, de beigazolódtak az előzetes félelmek, melyek szerint a leggazdagabbak fogják vinni a prímet idén is. Az már az előszezoni tesztek alatt kiderült, hogy a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió a mezőny előtt jár, Melbourne-ben pedig versenykörülmények között is bizonyítást nyert, hogy egy darabig biztosan nem fog senki beleszólni a hármas csatájába.

Günther Steiner, a Haas csapatvezetője másfél másodperces előnyt jósolt nekik a tesztek után, s bár pilótájuk, Romain Grosjean ha tizeddel maradt el Max Verstappentől a Q3-ban, Lewis Hamiltonhoz mért távolsága már 1,9 másodpercre rúgott. A versenyen egyedül Felipe Massa nem kapott kört a nagyoktól, bár az ő lemaradása is több mint egy perc volt a leintés pillanatában. A lekörözöttek között voltak a Force India pontokat szerző pilótái is, a csapat helyettes irányítója pedig úgy gondolja, nevetséges, hogy az élcsapatok ennyivel a többiek előtt járnak.



„Úgy vélem, hogy lesz ez még rosszabb is” – idézte a Motorsport a borúlátó Bob Fernley-t. „Ez aggasztó, a Liberty Media pedig pont azon gondolkozik, hogy hogyan tudna ezen változtatni a show érdekében. Remélem, sikerül megoldást találni rá néhány hónapon belül. Az a helyzet, hogy hatalmas összegeket költenek versenyzésre, ez az egyenlőtlenség pedig egyszerűen nevetséges.”

A brit nagyon várja a változást, bár hozzátette, nem valószínű, hogy mindez 2017-ben meg fog történni. „Nem hinném, hogy ebben a szezonban lesz valami, bár úgy vélem, hogy folyamatosan merülnek fel majd ötletek, melyeket megpróbálnak megvalósítani. Ott vagyunk, ahol, de a tény, hogy a szándék megvan a változásra – melyben őszintén hiszek –, a sportág javát fogja szolgálni. Mindazonáltal tisztelni kell ezeket a csapatokat, hiszen ha vissza kell fogniuk magukat, azt méltóságteljesen kell véghezvinni. Nem az ő hibájuk, hogy hol vannak, a rendszerben van a probléma.”

Fernley kitért a csapat új szponzorára, a BWT víztechnológiai vállalatra, mely támogatásból fakadóan rózsaszín külsőt öltöttek a csapat VJM10-esei. „Az a jó, hogy Vijay még mindig velünk van, így bizonyos szempontból soha nem kell visszafognunk magunkat fejlesztések terén – szerintem ezt az elmúlt évek során bizonyítottuk. Nem hinném, hogy az új támogató nagy különbséget jelent majd, egyszerűen kényelmesebbé vált a helyzetünk.”

„Azt viszont ki merem jelenteni, hogy ez az egyik legnagyobb szponzori szerződés, mely az elmúlt években megköttetett a Forma-1-ben. Ami elégedetté tesz, az az, hogy A: remek egyezség született, B: színezés terén egyediek lettünk, és C: egy olyan iparágról van szó, mely soha nem képviseltette magát az F1-ben, ennek pedig nagyon örülök” – tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: