DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton: A gumiteszttel csak az időmet vesztegettem volna

2016 második felében a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull is pályára vitte egy évvel korábbi F1-es autóit, a Pirelli vadonatúj abroncsaival felszerelve, az idei évre történő felkészülés jegyében. Hamilton nagyon örül neki, hogy nem vett részt egyszer sem ezeken a gyakorlásokon.

Bár kétséges, hogy a három nagycsapat tesztjei járultak-e hozzá ahhoz, hogy az idei év első versenyén, Ausztráliában ők vigyék a prímet, tény, hogy a trió hasznos adatokkal gazdagodott ezek alatt a gyakorlások alatt. A Ferrari részéről Sebastian Vettel tette meg a legtöbb kilométert, a Mercedes pedig Nico Rosberggel és Pascal Wehrleinnal körözött – Lewis Hamilton ugyanis előbb fájós lábára hivatkozva hagyott ki egy tesztet, Abu Dhabiban pedig azért nem ült a volán mögé, mert nem érezte jól magát.

Amikor a Motorsport felvetette a britnek, hogy Vettel melbourne-i győzelme vajon annak volt-e köszönhető, hogy a német próbálgatta legtöbbet a Pirelli 2017-es gumijait, az határozottan elzárkózott ennek megerősítésétől. „Nagyon örülök, hogy nem teszteltem, hiszen nagyon másak az autók” – nyilatkozta Hamilton Sanghajban.



„Abu Dhabiban megtettem néhány kört a 2015-ös autóval, és elmondhatom, hogy nagyon nagy az eltérés. Csak az időmet pazaroltam volna vele, ha folytatom, hiszen semmilyen különbséget nem jelent. Az a helyzet, hogy az átmeneti autóknak sokkal kisebb a leszorítóereje, mint a jelenlegieké, és könnyebbek is, az abroncsokat pedig nem lehetett megfelelően vizsgálni így. Azután, hogy megtanultam, hogyan bánjak velük, felejthettem volna el, és kezdhettem volna az egészet elölről.”

Vettel sem biztos abban, hogy komoly előnyt jelentett számára a gyakorlás, ám sietett kijelenteni, hogy minden autóban töltött kilométer kulcsfontosságú manapság. „Örültem, hogy vezethettem, mindig volt mit tanulni, így a Pirellivel töltött napok a javamra váltak. Mindez főleg azért, mert nagyon szeretek vezetni. Amikor szembejön egy tesztlehetőség, ki kell használni, még akkor is, ha unalmas, hiszen legalább vezetjük az autót. Ez sokkal jobb, mint hogy azért kerékpározol, hogy elég edzett legyél. Nagyon limitálva van, hogy mennyi időt töltünk a pályán, ezért nem értem azt, aki visszautasítja.”

Hamilton hozzátette, hogy a Mercedes tanult Melborune-ben elkövetett hibáiból, bár nem lehet mindent egy csapásra kijavítani. „Sokkal jobban értjük a gumikat, és hogy miért kerültünk abba a helyzetbe” – mondta a brit. „Pontos válaszaink nincsenek, mert a helyzeten az időjárás is változtathat, de mostantól sokkal jobban reagálhatunk majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: