2017-re teljesen új autókat kellett gyártaniuk a csapatoknak, a nagy változásnak pedig ezúttal is lettek győztesei és vesztesei. A modellek azonban rettentően érzékenynek bizonyultak a változásokra, ezért minden csapatnak – még a Ferrarinak, a Mercedesnek és a Red Bullnak is – voltak olyan periódusai a tesztek, vagy a szabadedzések során, amikor tévútra jutottak beállítások terén. Toto Wolff szerint Lewis Hamilton sikere is azon múlt, hogy a versenyen a Mercedes jobban fogyasztotta abroncsait, mint a Ferrari.
„Ezeknél a gumiknál nagyon vékony az optimális működési tartomány, és ahhoz, hogy jól teljesíts, ebben kell maradni” – idézte a Motorsport.com az osztrákot. „Ha ez alá, vagy fölé mész, veszítesz a teljesítményből, ez pedig eltérő az előző évekhez képest. Meg kell változtatnunk a beállításokat annak érdekében, hogy jobban megértsük a gumikat.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint ugyanerre van szükség náluk is. „Szélesítenünk kell ezt a tartományt, mely nagyon szűk, de legalább az autónk reagál a változásokra. Erre kell építkeznünk” – mondta a brit, aki meg van győződve arról, hogy alakulata a Melbourne-ben látottak ellenére felveheti a kesztyűt a Mercedessel és a Ferrarival.
„A Ferrari remek munkát végzett erőforrása és karosszériája terén, erős télen vannak túl. De a bajnokság húsz, nem pedig egy versenyből áll, ezért majd év végén mondjunk ítéletet a csapatok felett. Szerintem nagyszerű alapokkal rendelkezünk, és a megfelelő irányba tartunk – a szabályok még kiforratlanok, ezért gyorsan fognak változni a dolgok. Őszintén hiszek benne, hogy sikerül feljebb kapaszkodnunk majd ebben az évben.”