DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

„Az élpilóták levegő után kapkodnak – kell ehhez kommentár?”

A korábbi F1-es pilóta, és a GPDA jelenlegi elnöke, Alexander Wurz szerint az új autók visszahoztak valamit abból az időszakból, amikor a sportág népszerűsége a zenitjén járt.

A 2017-es szabálymódosítások az eredeti elképzeléseket valóban megvalósították, hiszen az új modellek valóban gyorsabbak és nehezebben vezethetőbbek, mint elődjeik, ezen a téren pedig csupa pozitív véleményt kaptak a szakma, a rajongók és a pilóták részéről. Ezt félretéve sokan panaszkodtak az eseménytelenül alakuló Ausztrál Nagydíj miatt, Wurz viszont úgy véli, örülnünk kellene, hogy ismét kiélezett küzdelem zajlik az első helyért. Az osztrák persze elismeri, hogy vannak területek, ahol javulnia kell a sportágnak. „A pilóták szeretik az autókat, így az egész ismét olyan, mint régen, melynek köszönhetően könnyebb eladni” – nyilatkozta a GPDA elnöke a Motorsport.com-nak.

„Ha egy többszörös világbajnokot hallunk levegő után kapkodni a csapatrádión, mert folyamatosan nyomja és nyomhatja neki, akkor nem kell különösebb kommentár ahhoz, hogy felismerjük, hogy sokkal nehezebb és megerőltetőbb lett a vezetés. Minden körben padlóig nyomják. Ez szerintem menő, ezért úgy gondolom, hogy jó irányba tartunk.”



Wurz szerint akkor lenne igazán jó az F1 helyzete, ha csökkenteni lehetne az élgárdák közötti különbségeken. „Ha lenne egy kívánságlistám, akkor azt írnám első helyre, hogy legyen szorosabb a mezőny, az elejétől a végéig, de főleg az első három istálló között. Az izgalom ezek után önmagát növelné, így a sportág versenyképes, eredeti és izgalmas lesz” – tette hozzá az osztrák, aki szerint különleges kameraállások és on board-felvételek még jobbá tehetik a közvetítést.

„A tévében látott képek jobbak, hiszen a képek rázkódnak, mellyel gyorsabb az észlelés, és amely megmutatja, hogy gyorsabbak az autók. Ha a közvetítés el fog mozdulni az ósdi üzleti modelltől, és nagy, széles kameralencsék segítségével nagyon gyors képeket lehet rögzíteni, amelyek megmutatják az autó sebességét az embereknek, a sport jobb irányba fog haladni. Ezután már csak az új tulajdonosokon a sor, hogy folyamatosan promótálják azt.”

Az osztrák kitért az előzések helyzetére is, mely elég sok negatív kritikát kapott Melbourne óta. „Persze, megértem, hogy sokan nem tudnak előzni, de ez már régóta vita tárgyát képezi. Senki sem gondolhatja azt, hogy ha a legjobb srácok ülnek azokban az autókban, amilyeneket akartunk, közelebb lesznek egymáshoz és könnyebb lesz az előzés anélkül, hogy ne avatkoznánk be mesterségesen a csatába. Ha viszont megnézzük kétezres éveket, az emberek azt mondták, dögunalom volt az egész, és nehéz volt előzni, mégis ez bizonyult az F1 legnépszerűbb időszakaóának, mert eredeti és menő volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: