DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Alonso: Ezekkel az autókkal már nincs időnk kávészünetre

Az általuk elért eredményektől függetlenül abban minden F1-es pilóta egyetért, hogy remek érzés az új autók vezetése - Fernando Alonso legalább ennek örülhet idén.

Melbourne-ben végre versenykörülmények között is bizonyították az új autók, hogy valóban gyorsabbak és erősebbek – a pilóták 8 G-s erőhatásokról beszéltek az Albert Parkban, amely lesz még nagyobb is, lévén a szezonnyitó helyszíne közutakból van kialakítva. Noha Fernando Alonso a hétvégét a mezőny végén töltötte, a versenyképtelen MCL32-es legalább arra jó volt, hogy némi ízelítőt kapjon az új gépek jelentette erőhatásokból. „Amikor egy kicsit is elveszíted az autó hátsó részét, nagyon nehéz korrigálni, hiszen gyorsabb vagy a kanyarokban. Mindössze fél tizedmásodperced van reagálni – tavaly ez négy másodperc volt, ennyi idő alatt még egy kávét is el lehetett volna fogyasztani!”



„Ez teljesen más kategória, és sokkal inkább nevezném Forma-1-nek. Örülök, hogy egy F1-es autó már gyorsabb a kanyarokban, mint egy GP2-es, vagy japán (Super) Formula-gép, több sorozat autói is gyorsabbak voltak nálunk kanyarokban.” Noha az Ausztrál Nagydíj azt is bebizonyította, hogy nem lett könnyebb az előzés, Alonsót nem zavarják túlságosan a félelmek. „Az autókat élvezetesebb vezetni, és a kanyarsebességek is visszatértek abba a tartományba, ahol lenniük kell.” 

„Szerintem a rajongók is örülni fognak neki, ahogyan látják majd a beforduló autókat. Sőt, tévén még jobban néznek ki. Persze hiányzik a hang, amely a sportág szerves részét képezte, de ez nem fog visszajönni többé. Szerintem remek helyzetben vagyunk, és izgalmas évek állnak előttünk a show-t és az autók vezetését illetően. Azt olvastam, hogy talán újra fogják fogalmazni a DRS-szakaszokat az első néhány versenyt követően, így mindenki azon dolgozik, hogy az F1 ismét látványossá váljon. Boldog vagyok.”

Alonso elmondta, hogy annak is örül, hogy az új autókkal megnőtt a pilóták szerepe. „Egyértelműen boldogabb vagyok” – folytatta a spanyol. „Láthattuk a csapatoknál, hogyan oszlanak meg a pilóták – egy tapasztalt egy újonc mellett. Az ilyen pályákon (mint a melbourne-i) nem könnyű teljes sebességgel autózni, hiszen szűk és hepehupás. Úgy vélem, sokkal keményebb és nehezebb lett vezetni az autókat” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: