DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Más pályák több előzést hozhatnak

Az F1-es Ausztrál Nagydíjon bizonyítást nyertek az előszezonban megfogalmazott félelmek, és a pilóták valóban nehezebben tudtak társaik nyakára érni, de Martin Brundle szerint később javulás várható ezen a téren.

Az elmúlt hetekben annyit emlegették, hogy az aerodinamikai szabályváltozások miatt unalmas versenyek várhatóak, hogy szinte senkit sem ért meglepetésként a melbourne-i szezonnyitó relatív eseménytelensége. A pilóták a futam után arról panaszkodtak, amitől korábban féltünk, azaz tényleg nehezebb előzniük idén, Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentátora azonban még vigyázna az egész szezonra vonatkozó kijelentésekkel. „Először is, ne feledjük, az Albert Parkról volt szó, mely csak egy minta a 2017-es autók számára” – írta az expilóta a Sky oldalán.



„Ezekkel az autókkal az volt a cél, hogy 3-5 másodperccel gyorsabbak legyenek, és egyszer sem említették, hogy könnyebb lesz velük az előzés. A verseny a bokszban dőlt el, nem zajlott csata a pályán a pozíciókért. Tudom, hogy ez korábban is így volt, de változást szeretnénk látni. Az edzések után több pilóta is úgy fogalmazott, hogy nehezebb követniük az előttük haladót, de ha száz aerodinamikai elemmel és légterelővel szereljük fel az autókat, ez cseppet sem meglepő.”

„Tudjuk, hogy a vizes pályán futott versenyek sokkal izgalmasabbak a csökkent tapadásnak köszönhetően, amikor az autók húsz másodpercet is veszítenek körönként. Tudjuk, hogy a MotoGP-ben izgalmasak a futamok, noha majdnem fél perces a lemaradásuk egy körön. Nem csak a sebesség a lényeg, hiszen az autók sokkal gyorsabbnak tűnnek, amikor csúszkálnak, vagy egymás mellett haladnak. A csapatok rossz útra tévedtek, hiszen az autók túl nehezek, csendesek, összetettek, aerofüggőek és drágák lettek.”

„Több milliárd dollárt költöttünk erre a technikai változásra. Más pályák valószínűleg izgalmasabb versenyzést fognak produkálni, és bízom benne, hogy a Red Bull csatlakozik majd a Ferrari és a Mercedes kettőséhez, de Ross Brawn és csapata előtt nagyon komoly feladat áll, a megoldással pedig nem várhatunk 2021-ig. Talán gyors megoldást jelenthetne a két kiállás kötelezővé tétele, erre viszont a csapatok egyetértésére van szükség. Bár nem hinném, hogy a stratégiai variációk növelése mellett bármilyen változást hozna a jövőben” – tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: