DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Korai még leírni a Ferrarit

Amióta a Ferrari befejezte az utolsó tesztnapot Barcelonában több, mint fél másodperces fórral a Mercedesszel szemben, mindenki azt gondolta, idén legyőzhetik az Ezüst Nyilakat. Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja teljesen más képet adott. De biztosan ez a valós?

Keith Collantine F1-es szakújságíró egyáltalán nem hiszi, hogy előre oda lehet adni a világbajnoki címet a Mercedesnek idén is. Sokan csak legyintenek egyet az első két szabadedzés végeredményét nézve, hogy az ezüst autók megint felfalják a riválisokat bő fél másodperccel körönként. Lewis Hamilton fölénye eddig igen szembetűnő, különösen ahhoz képest, hogy két hete még az olasz istálló vert ennél többet is rájuk.

Hamilton nagyon odapakolt ma a Mercedesszel


Az újságíró szerint ez azért nem várható, hogy tendencia lesz a teljes szezon során. Minden azon múlik, mennyi tartalék maradt az autókban az időmérőre, illetve, hogy a többi versenyhelyszínen a riválisok milyen extra beállításokkal tudják kiaknázni autójukban rejlő potenciáljukat. A Mercedes képes lesz még feljebb tekerni az erőforrást, ahogy a tavalyi időmérőkön sikerült? Hamilton Malajziában elszenvedett motorhibája óta kicsit óvatosabbra vette a Mercedes és inkább a megbízhatóság irányába változtatott az erőforráson.

Mi lehet a Ferrari kezében még? Romain Grosjean, a Haas-Ferrari versenyzője a tesztek után kijelentette, hogy egészen az időmérő edzésig nem tekerik fel a motor teljesítményét. Tekintve, hogy a francia pilóta így is viszonylag könnyedén lett nyolcadik az első napon, reményt adhat a Ferrariért szorítóknak. A 2017-es specifikációjú Ferrari motorjával kényelmesen utasította maga mögé a Mercedestől erőforrást vásárló csapatokat (Force India és Williams). Vélhetően a Ferrari istállónál még jobban szuperálhat az az idei motor. Vagy a Haas épített idénre egy szuper jó autót, vagy a Ferrarinál maradtak ütőkártyák a kézben.

Collantine egyáltalán nem írja le Vettel esélyeit

Valószínűleg erre a futamgyőzelemre jóval nagyobb eséllyel pályázik a Mercedes, de a kettős győzelem jelenleg nehezebbnek tűnik, mint tavaly olyan sok alkalommal történt. Ha Bottas legjobb szektorait összeadjuk, minimálisan Vettel előtt lehetett volna – jelen állás szerint. Az is elképzelhető, hogy két külön beállításon volt a Mercedes, amit ma éjjel összevetnek a mérnökök.

Ha mégis összejön az Ezüst Nyilaknak a kettős siker, akkor se írjuk le végleg a Ferrarit, hiszen Melbourne rendre a Mercedesnek fekszik jobban évek óta, a Ferrarinak kevésbé. 2015-ben a nyers tempóban (a köridőket tekintve) a Ferrari 1,64%-os lemaradásban volt Ausztráliában, mégis nyertek abban az évben három futamot. A mai köridőket nézve ez a lemaradás 0,65%, ez is biztató lehet az olaszok számára. Igaz, mindig meg kell említeni, hogy ezek csak szabadedzések voltak így pénteken.

A Red Bull gyengébben kezdett, több, mint egy másodperccel maradt el Hamilton mögött. Számukra az lehet a biztató, hogy a Renault elmondása szerint a motorhibákat megoldották az elmúlt két hétben. Vajon mennyire tudják ők is feltekerni az erőforrást, további extra lóerőket nyerve? A másik faktor pedig az eső lehet, ami holnap, ha valóban megérkezik az időmérőre, teljesen felboríthatja az erőviszonyokat. Tavaly Monacóban a Red Bull nagyon jól futott esőben. Igaz, Collantine szerint a csapadék tekintetében csökkent az esély a legújabb előrejelzések szerint.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: