DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Biztonsági üzemmódban körözött a Sauber tesztelője

Antonio Giovinazzi, a Ferrari tartalékpilótája az elmúlt napokat a Saubernél töltötte, ahol a sérült Pascal Wehrleint helyettesítette - az olasz F1-es a baleset elkerülése érdekében nem akarta túlhajtani autóját.

Bár még alig telt el két hónap az idei évből, Antonio Giovinazzi máris karrierje legjobbjaként könyvelheti el 2017-et: előbb életében először lehetőséget kapott arra, hogy teszteljen egy F1-es Ferrarit Fioranóban, majd miután az orvosok eltanácsolták a teszteléstől a Sauber új szerzeményét, Pascal Wehrleint, a hinwiliek megkérték a Ferrarit, hogy adják kölcsön nekik a GP2 ezüstérmesét az első kollektív tesztre. Az olasz tehetség helyt állt, az összesítés 14. helyén zárta a gyakorlást, és 151 kört tett meg a C36-ossal.



Giovinazzi jól tudta, hogy egy komolyabb baleset vagy hiba nem tenne jót renoméjának, hiszen már azelőtt bezárná maga előtt a Forma-1 kapuját, mielőtt igazán kinyitotta volna – elég csak Lance Stroll helyzetére gondolni, akit három kicsúszás után máris az új Pastor Maldonadónak kiáltottak ki. „Balesetek történhetnek, különösen ezzel az autóval” – idézte az F1i.com az olaszt. „De a biztonságra törekedtem, különösen akkor, amikor (csütörtök) délelőtt nedvesek voltak a körülmények.” A mesterségesen felvizezett pályán a pilótának csak egy nagyobb elfékezése volt. „Minden új számomra, a határok feszegetésekor pedig elkerülhetetlen, hogy ne fékezzük el néha az abroncsokat.”

A Ferrari tartalékpilótája összességen pozitív véleménnyel van a Sauberrel töltött tesztről. „Nagyon örülök annak, hogy ilyen programot tudtunk futni, pozitív benyomásokat szereztem. Fontos volt számomra, hogy különböző körülmények esetén is magabiztosan teljesítsek. Sok kört tudtam futni esőgumikon, intereken és slickeken is, délután pedig megismételtük a programot” – mondta Giovinazzi, akiről egyelőre még nem tudni, hogy a jövő héten is autóba ülhet-e a Saubernél. „A Ferrari versenyzője vagyok, ezért meg kell várni, mit mond a Sauber, és mit mondanak a Ferrarinál.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: