DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Sajtó: Rózsaszínre festhetik a Force Indiát

Német források szerint a silverstone-i illetőségű F1-es istálló egy olyan szponzorral bonyolódott tárgyalásokba, amely eddig minden partnercsapata számára feltételként szabta meg az autók igen szokatlan színezését...

Az Auto Bild Motorsport számolt be holnapján az értesülésről, miszerint a Force India egy lehetséges jövőbeli partnerségről egyeztet a német víztechnológiai vállalattal, a BWT-vel.

A cég már egy ideje képviselteti magát az autósportokban, az elmúlt években például a DTM-ben is láthattuk őket a Mercedes két autóján; a Christian Vietoris és Lucas Auer által vezetett Mücke-Mercedeseket emiatt nagyon könnyű volt kiszúrni a mezőnyben, hiszen a BWT-szponzoráció révén világos rózsaszínben pompáztak. Idén a DTM-ből a mezőny létszámának csökkenése és a Mücke eltűnése okán bizonyára távozni fognak, de jellegzetes rózsaszínű autóik feltűnnek majd a német F4-ben és az ADAC GT Mastersben.

DTM-560x373-4349c06b8dd8b934

Így festettek a Mücke-Mercedesek a DTM-ben


Most viszont úgy tűnik, a BWT-nél egy nagyobb ugrásra, a világporondon való megjelenésre készülnek, ami megvalósulhatna, ha tényleg felkerül a logójuk a Force Indiára. Persze ne vegyük készpénznek, hogy a megállapodás megkötése azonnal azt eredményezné, hogy Sergio Perez és Esteban Ocon rózsaszín dizájnra vált, ám látva a német cég eddigi üzletpolitikáját, Vijay Mallyáékra bizonyosan kemény tárgyalások várnak, ha szeretnének beleszólási jogot autójuk színének kiválasztásában.

A Force India a kezdetekben India nemzeti színeit, a narancssárgát és a zöldet igyekezett kihangsúlyozni autóin, mostanság viszont már az ezüstös alap nyert teret velük szemben. Emellett bizonyára néhány szponzor is forgatná a szemét, ha lányos stílusra váltanának a Silverstone-ban készült autók: a Johnnie Walker és Sergio Perez támogatói is sokat hozzátesznek az istálló költségvetéséhez.

Rózsaszínű autók egyébként is felettébb ritkán fordulnak meg a Formula-1-es rajtrácson. Legutóbb 1992-ben Damon Hill Brabhamjének elejét festették ilyenre, korábban pedig az 1989-es Onyx és az 1977-es Japán Nagydíjra kvalifikáló Kojima hordozta magán ezt a nem túl férfias színt - de egyikük sem az autó egészén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: