DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

2018-tól „Red Bull-osabb” lesz a Toro Rosso

Bár tulajdonosuk révén egy családba tartoznak, a két istálló teljesen más tervezési filozófiát követ autóival - 2018-tól azonban egyre többet láthatunk a Red Bullból a faenzaiak modelljében.

Amikor a Toro Rosso a Red Bull támogatásával 2006-ban szárba szökkent a Minardi romjain, sokan azzal vádolták a faenzaiakat, hogy egy átnevezett RB1-essel állnak rajthoz, egy évvel később pedig a két csapat aktuális modelljei között volt kísérteties a hasonlóság. Nos, a közös tulajdonos révén természetesen nem csak a pilóták jelentették az árut az alakulatok között, hanem a tudás is, ám az FIA néhány évvel ezelőtt szigorított a szabályokon, melyet követően a Toro Rosso teljesen más fejlesztési irányt vett, mint a Milton Keynes-i alakulat. A költségcsökkentés jegyében azonban 2018-tól több elemet fognak megosztani egymással: „Az a tervünk, hogy nagyobb legyen az együttműködés a két csapat között” – idézte az F1i.com az STR csapatfőnökét, Franz Tostot.



„Jelenleg a váltómű belső elemeit, valamint a hidraulikai rendszert is a Red Bulltól kapjuk, de jövőre még több dolog érkezik majd. Minderre két komolyabb okunk van. Az első, hogy javítsunk a teljesítményen, a második pedig az, hogy pénzt spóroljunk, hiszen nem szükséges magunknak is előállítanunk egy-egy elemet, ha a Red Bulltól is meg tudjuk vásárolni azt” – mondta az osztrák, aki kiemelte, hogy a Renault pontosan ugyanazokat az erőforrásokat fogja partnercsapatai számára szállítani – mint ismeretes, a Toro Rosso tavaly a Ferrari egyéves motorjait használta. „A szerződésben az áll, hogy ugyanazt a szoftvert és hardvert kapjuk, és ezt is várjuk, hiszen nagyon sok pénzt fizetünk ki érte.”

A csapatok közötti „alkatrészt-áramlást” egy lista szabályozza, melyen az szerepel, hogy mely elemeket lehet a másik gárda számára biztosítani, és melyeket nem. „Fontos, hogy egyik csapat se zavarodjon bele az alkatrészcserébe, mert ezek a listázott elemek jelenthetik a legnagyobb különbséget a teljesítményben” – monda a Toro technikai igazgatója, James Key. „Ha valami olyasmi áll rendelkezésedre, amely nem kompatibilis az autóddal, trükkös helyzet alakul ki. Ha például az aerodinamikáról van szó, vigyázni kell az elemekkel, mert jelentős hatást fejthetnek ki ezen a téren. De ha például olyan területen történik a csere, mint a váltó, azt könnyebb megoldani – lényeg, hogy megtaláljuk az arany középutat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: