DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton a tavalyi pole-időt felülmúlva kezdte az F1 új korszakát

A Mercedes, a Ferrari és a Williams produkálta a legmeggyőzőbb teljesítményt a Formula-1 2017-es tesztszezonjának legelső napján, ellenben a McLaren és a Red Bull a nap nagyobb részében problémákkal küzdött.

A mai nappal hivatalosan is véget ért az F1 holtszezonja, hiszen a tavalyi abu dhabi hétvége óta először ismét több csapat az aktuális legjobb versenyautójával és korlátozások nélkül róhatta a köröket. Először láthatta tehát a közönség versenytempó mellett, a pályán mozogva a 2017-es szezon új szabályrendszer szerint épült autóit, és a szélesebb, agresszívabb formát öltött modellek kinézetére továbbra sem érkezik panasz.

Dppi_00217009_152



A reggel 9 órai kezdésnél a mezőny többsége már el is foglalta a pályát, ám két istállónál gondok merültek fel az első installációs köröket követően, amelyek aztán meg is pecsételték napjukat: a McLarennél a Honda-motor olajszivárgása, a Red Bullnál pedig akkumulátorgondok tartották hosszú időre a bokszban Alonsót és Ricciardót, akik a nap utolsó harmadában tudtak csak belekezdeni az érdemi munkába, és az ausztrál végül el is jutott félszáz körig.

Más csapatok azonban már-már tömegtermelésben rótták a köröket, közülük is kitűnt a Mercedes, akik a tavalyi taktikát alkalmazva ezúttal is két pilótájuk között igyekeznek elosztani a napi vezetési teendőket, ezzel fizikálisan kímélve őket, és a többieknél magasabb körszámot elérve. Délelőtt Bottas 79, délután pedig Hamilton 73 kört tett meg, azaz mindketten problémamentesen túl vannak egy barcelonai versenytávon, összességében pedig 152 kört szállítottak a címvédő istálló konyhájára, ami a tesztszezon első napján megsüvegelendő. Hamilton ráadásul a nap legjobb idejét is jegyezte, 1:21,765-je két és fél tizeddel gyorsabb a tavalyi Spanyol Nagydíj időmérőjén futott legjobb körtől, a tavalyi nyolc tesztnap összesített legjobb idejénél pedig máris kereken egy másodperccel jobb ez a tempó, ami mutatja, hogy milyen potenciál lakozhat még ezekben az autókban.

Dppi_00217009_033

Sebastian Vettel és Felipe Massa szintén nem panaszkodhat hétfői teljesítménye után, hiszen mindketten átlépték a száz kört, és Hamiltontól is csak néhány tizeddel maradtak el. Aktivitás szempontjából a tabella utolsó helyén végző Ericsson követi őket, míg a többiek legfeljebb 50 kör körüli értékig jutottak. A Force Indiát a tönkrement kipufogó, a Renault-t a karosszéria túlmelegedése hátráltatta több órán át.

Kedden folytatódik a teszt Barcelonában, a legtöbb csapat pedig másik pilótáját fogja autóba ültetni, így a többségnek holnap estére már lesz tapasztalata az új generációs autókról. 

 

Az első tesztnap végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:21.765   73
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:21.878 +0.113 129
3. Felipe Massa Williams 1:22.076 +0.311 103
4. Kevin Magnussen Haas 1:22.894 +1.129 51
5. Daniel Ricciardo Red Bull  1:22.926 +1.161 50
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:23.169 +1.404 79
7. Sergio Perez Force India 1:23.709 +1.944 39
8. Carlos Sainz Toro Rosso 1:24.494 +2.729 52
9. Nico Hülkenberg Renault 1:24.784 +3.019 57
10. Fernando Alonso McLaren 1:24.852 +3.087 29
11. Marcus Ericsson Sauber 1:26.841 +5.076 73

 

A tesztről készült élő közvetítésünket itt olvashatjátok vissza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: