DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hol áll a Renault motor-ügyileg?

A francia gyártó tavaly nagy előrelépést könyvelhetett el erőforrásai terén, műszaki igazgatójuk pedig elmondta, hogy jelenleg hol állnak az F1-es erősorrendben.

A Renault 2015-ben egyértelműen alulmaradt a Mercedesszel és a Ferrarival szemben, a tavalyi évben azonban számottevő előrelépést vittek véghez, és hozzásegítették a Red Bullt a konstruktőri második helyhez, valamint két győzelemhez. Cyril Abiteboul, a gárda ügyvezető igazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy motortéren egyre közelebb vannak a Mercedeshez, és már idén reális esélyük nyílhat arra, hogy megelőzzék őket, a műszaki igazgató Bob Bell azonban egy fokkal árnyaltabban fogalmazott, amikor arról kérdezték, hová lőné be a Renault-t.

„Egyértelmű, hogy a Mercedes mögött vagyunk, és a Ferrari környékén, talán az is lehet, hogy kicsit le vagyunk maradva, de nem sokkal” – nyilatkozta a szakember a Motorsport.com-nak. „A Renault csökkentette a távolságot a Mercedeshez képest: ehhez elég megnézni a Red Bull tavaly nyújtott teljesítményét, ahol számtalanszor tudtak harcba szállni velük. Ha más nem is, ez bebizonyította, hogy az erőforrásoknál nagymértékben fejlődni tudtunk.”



Bell reméli, hogy a tél során még inkább előre tudtak lépni, de úgy véli, hogy 2018-ig kell várnunk ahhoz, hogy valóban felvegyék a kesztyűt a Mercedesszel. „Csökkentettük a különbséget, és a télen még közelebb kerülünk hozzájuk” – mondta a brit. „Egyelőre azonban még nem lehet megmondani, hogy teljes mértékben fel tudunk-e zárkózni rájuk. Mi úgy hisszük, hogy idő függvényében igen. Talán nem most, hanem év végére, vagy a következő év elejére.”

Bell dicséretekkel halmozta el a Renault motorfejlesztő-részlegét, mely talpra tudott állni a nehéz 2015-ös év után, és nagy lépésekkel tudott előrehaladni 2016-ban. „Nagymértékben meggyőző, amit sikerült elérniük, hiszen meg akartak bizonyosodni arról, hogy a motorok kőkemények megbízhatóság terén. Megkockáztatom, hogy tavaly miénk volt a mezőny legmegbízhatóbb erőforrása, ez pedig az ő érdemük, ráadásul emellett tovább tudták fejleszteni a motorok teljesítményét is. A legjobb az egészben az, hogy beváltották ígéretüket azt illetően, hogy mit fognak véghez vinni, ezt pedig nem könnyű elérni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: