DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Csak a Mercedes ne fejleszthesse a motorját!

Ezzel a vitaindító ötlettel hozakodott elő a Toro Rosso rendhagyó meglátásairól elhíresült csapatfőnöke, aki szerint mindenképp hagyni kellene a többiek számára a felzárkózást, hogy ismét többesélyes csatát láthassunk az élen.

Bár a Formula-1 technikai szabályrendszere idénre alaposan átalakult, ami valamennyire biztosan fel fogja majd bolygatni az erősorrendet, többen mégis azon a véleményen vannak, hogy a Mercedes elmúlt három évben látott fölénye a továbbiakban is megmarad, elvégre a mostani módosítások nem a brackley-iek fő erősségének számító motort, hanem az aerodinamikát érintik.

Bár az erőforrásokra vonatkozó szabályokban is történt olyan változás, ami immár szabad, vagyis zsetonrendszerrel nem korlátozott fejlesztést biztosít a motorgyártók számára, ezzel párhuzamosan viszont a hajtáslánc néhány elemén megtiltották a módosításokat.

A Toro Rossót irányító Franz Tost tart attól, hogy ezek az intézkedések sem fogják a Renault, a Ferrari és a Honda teljesítményét kellően közel hozni a Mercedeséhez, emiatt pedig egy radikális ötletet fogalmazott meg.

 

mercedes-hamilton



„Remélem, hogy előbb utóbb beköszönt majd az egyenlőség a hajtásláncok teljesítménye között, hiszen jelenleg nem ez a helyzet. Arra lenne szükség, hogy legalább a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari harcban álljon egymással a bajnoki címért” - idézi Tostot a Motorsport.

„Ám ha ez a kiegyenlítődés nem érkezik meg, akkor az FIA-nak kell előállnia egy megoldással. A helyükben én először csak a Mercedes számára fagyasztanám be a motorfejlesztést, majd amikor a többiek utolérik őket, befagyasztanám nekik is. Csak az akkumulátorok fejlesztését engedélyezném, hiszen az tényleg fontos a jövőnk számára, és az autógyártóknak is érdeke.”

A csapatvezető tovább ment és azt is megemlítette, hogy a mezőny kiadásainak csökkentésével még közelebb kellene hozni egymáshoz a kisebb és nagyobb istállók teljesítményét. Tost még ma is a legszélsőségesebb, euróra kimért megoldásnak a híve.

„A költségeket is vissza kellene szorítanunk” - folytatta. „Már évek óta beszédtéma ez közöttünk, de sosem történik semmi. Én továbbra is a költségsapkát támogatnám, amit az emberek szerint nem lehetne ellenőrzés alatt tartani, de szerintem ez butaság. Nálunk, a Toro Rossónál minden egyes csavar története visszakereshető. Bárkinek pontosan meg tudnánk mondani, hogy melyik honnan érkezett és mennyibe került.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: