DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ha a nézőket nem érdekli az F1, akkor a Ferrarit se

Sergio Marchionne egy burkolt ultimátum-szerűséget fogalmazott meg a Formula-1 új vezetői felé: ha nem tesznek gyorsan valamint a sport népszerűsítése érdekében, akkor elgondolkodnak azon, hogy 2020 után is érdemes-e maradni.

A Ferrari efféle fenyegetőzéseit persze sokan szeretik csak egy kézlegyintéssel elintézni, hiszen a patinás olasz márka előző elnöke, Luca di Montezemolo is előszeretettel szellőztette meg a csapat F1-es kiszállásának lehetőségét, ezt a tradíciót pedig a jelek szerint Marchionne is örömmel folytatta, ám mindezek dacára a Ferrari még mindig szerves része a világbajnokságnak, ahonnan a kezdetek óta egy tapodtat sem mozdult.

De ha nem is hisszük el, hogy a Ferrari az általa megfogalmazott feltételek nem teljesülése esetén hátat fordít az egész F1-nek és mondjuk a Formula-E-re vált, akkor is érdemes odafigyelnünk most Marchionne szavaira, mert a tálalást leszámítva fontos dolgokat rakott a terítékre. A Formula-1 nézettsége ugyanis ebben az évtizedben erősen csökkenő tendenciát mutat, az újonnan bekapcsolódó rajongók száma pedig minimális, így megalapozott az aggodalom, hogy ha ez így folytatódik, a sorozat elveszíti rangját a világ legnagyobb sporteseményei között.

ferrari-tifosi



„Őszintén szólva arra számítok, hogy maga a sport jobban teljesít majd 2017-ben” - fogalmazta meg reményeit Marchionne, rámutatva, hogy az új tulajdonosként érkezett Liberty Mediának nincs vesztegetni való ideje, azonnal vonzóbbá kell varázsolnia az F1-et. „Ez jó kiindulási pont lenne ahhoz, hogy folytassuk elkötelezettségünket a Formula-1 iránt, és lefektessük az alapokat egy 2020 utáni világhoz. Bízom benne, hogy a Liberty és Chase [Carey] tisztán megértik, hogy a szórakoztató elemet nagyon gyorsan vissza kell hozni a sportba. Mi ugyanis nem állapodhatunk meg egy olyan bajnokság mellett, amelynek különféle okokból kifolyólag folyamatosan csökken a nézettsége.”

„Újra népszerűvé kell tennünk a sportot, hogy az egyúttal hozzáférhetőbbé is váljon az emberek számára. A Scuderia részéről mi mindent meg fogunk tenni ennek érdekében, de ennek a munkának azonnal meg kell kezdődnie.”

Marchionne azért beszél 2020-as határidőről, mert a csapatok legutóbb annak az évnek a végéig vállaltak elkötelezettséget a Formula-1 iránt, vagyis akkor jár le a még Bernie Ecclestone által nyélbe ütött jelenlegi Concorde-szerződés, valamint az istállókkal egyenként megkötött kereskedelmi megállapodások. Onnantól lehetne újratárgyalni a pénzek elosztását és az egyéb üzleti szerződéseket, és megkezdeni egy új világrendet az F1 számára - 2020 pedig már nem is számít olyan távoli jövőnek, mint pár évvel ezelőtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: