DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Ross Brawn feladata: Újra naggyá tenni az F1-et

Az F1 új vezetőségi tagjaként a sportba visszatérő Ross Brawn számára egyértelmű feladatot tűztek ki: vissza kell csalogatni az embereket a Formula-1-hez, méghozzá a pályán nyújtott jobb műsorral.

A Bernie Ecclestone helyét azonnali hatállyal átvevő triumvirátust maga Carey fogja össze: Sean Bratches lett a marketingért, Ross Brawn pedig a sport technikai oldaláért felelős igazgató. Mindannyiukra komoly feladat hárul, de a legsürgetőbb, és a nézők számára legnagyobb változást hozó lépéseket Brawnnak kell megtennie, hiszen az elmúlt években a sportnak hátat fordító, kiábrándult nézőket kell újra megnyernie a fiatalokkal együtt, méghozzá a versenyek látványosabbá tételével.

Az F1Fanatic weboldal által elkészített elemzés ugyan rámutat, hogy a Formula-1 nézettségének csökkenése tavaly megállt, és a 2008-ban világviszonylatban még 600 millió ember érdeklődésére számot tevő sport 2015-2016-ban 400 millión kezdett stagnálni, de a zuhanási folyamat nem is folytatódik, visszafordulni aligha fog önmagától.

6da45c08a6f0b41bc27ea8d85e2f833e



Erről egy másik megdöbbentő számadat gondoskodik. Alexander Wurz a GPDA által a közelmúltban lebonyolított világméretű közvélemény-kutatás eredményére hivatkozva mondja, hogy az elmúlt három év során a Formula-1 teljes nézőközönségéből csak 0,3% volt az új nézők aránya, ami azt jelenti, hogy a fiatalokat aligha mozgatja meg az, amit jelenleg a Formula-1 képvisel.

 Carey bízik benne, hogy Brawn ezen lesz képes változtatni: „Ránézve az üzletre, azt éreztük, hogy az elmúlt négy-öt év során nem tudott gyarapodni, a sport nem volt képes kihasználni a benne rejlő teljes potenciált” - mondta, hozzátéve, hogy a hatalom átvételével és új szereplők bevonásával szeretnének mindent megadni napjaink rajongóinak, amire szükségük van.

„Ross több évtizedes tapasztalatot hoz magával egy hihetetlenül sikeres karrierből. Általa azt szeretnénk elérni, hogy a sport a lehető legizgalmasabb, legenergikusabb legyen a rajongók számára. A versenyzők ikonikus sztárok, az autók lenyűgöző módon ötvözik az erőt és a technológiát, a márkanevet pedig a világ minden táján ismerik. Ez egy nagyszerű sport nagyszerű célokkal, de javítanunk kell azon, amit a pályán nyújt. Ross pedig mindenkinél jobban átlátja, hogyan működik a sport. Az ő feladata tehát az lesz, hogy a pályán mindent kihozzunk belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: