DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Fellocsolják a pályát a barcelonai teszten

Locsolókamionokkal készül a Pirelli az első közös előszezoni tesztre, hiszen a csapatokkal való megállapodás értelmében mindenképp vizes pályán is fogják próbálgatni az új, szélesebb abroncsokat.

Az olasz gumigyártó cég minden korábbihoz képest komolyabb változással készül termékeivel, hiszen az új szabályok értelmében szélesebb futófelületű gumikat kapnak az autók az első és a hátsó tengelyre is, emellett pedig a tartósságuk is javulni fog, hogy a pilóták többet hozhassanak ki belőlük a versenyek során.

A számos újítás persze intenzívebb tesztelést is igényelne, ám a mezőnynek ezúttal is csak kétszer négy nap áll majd rendelkezésére Barcelonában, hogy a pályán ízlelgessék a megváltozott tapadási viszonyokat. Ebből is gumik vizes pályán való teljesítményét övezi a legtöbb kérdőjel, ami miatt számos kritika érte a Pirellit az elmúlt években, és amelyen idénre szintén javítani szeretnének.

ricciardo-daniel-red-bull-wet-test



A vizes pályán való körözés lehetőségei azonban még korlátozottabbak lesznek. Noha a tervek szerint a cég kap két esős tesztnapot még február elején, ám annak érdekében, hogy minden csapat kipróbálhassa a gumikat ilyen körülmények között, megállapodás született arról, hogy Barcelonában is tartanak majd egy esős tesztnapot.

Ennek a legegyszerűbb módja persze az lenne, ha természetes módon, csapadék révén válna vizessé a pálya, ám ha az első, február 27. és március 2. között rendezett gyakorlás első három napján ez nem történik meg, a negyedik napon mesterséges módon, erre felszerelt járművekkel áztatják majd el az aszfaltot.

A csapatok az elmúlt évek során már pontosan tudták, hogy egy változó állapotú pályán milyen köridők elérésekor ideális váltani a slick, az intermediate és az extrém esőgumik között, ám az új konstrukciójú abroncsokkal ezek az átfedési pontok is el fognak tolódni, így ezt ki kell kísérletezniük a mérnököknek. Emellett pedig olyan szabálymódosítás is érkezik 2017-től, miszerint esőben kezdődő futamok is mindenképpen fognak egy állórajtot tartalmazni, így az sem lenne előnyös, ha ezzel a körülménnyel élesben, egy versenyhétvégén szembesülnének először a résztvevők.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: