Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. április 30. vasárnap
F1

Így formálódnak át a 2017-es autók

Számos összehasonlító grafikát láttunk már a tavalyi és idei F1-es konstrukciókról: most a McLaren technikai igazgatója, Tim Goss vázlatain és magyarázatán keresztül mutatjuk be őket.

Szélesebb első és hátsó gumik

„A 2017-es abroncsok átmérője csekély mértékben nagyobb, de ami jóval fontosabb, sokkal szélesebbek. Képzeljék el úgy, hogy a régi, 2016-os hátsó gumik az autó elejére kerülnek, ehhez igazodva pedig a hátsók is hasonló arányban nőnek. A gumik megértése hatalmas kihívás elé fog állítani minket.”

Szélesebb, hátrahajló első szárny

„A nyomtáv mindkét oldalon 100 mm-rel kitolódik, így az autók is szélesebbek lesznek. Ebből az okból kifolyólag az első szárny úgyszintén, felülnézetből pedig hátrahajlik.”

Megnyújtott orrkúp

„A légáramlat keletkezése az autó elejénél, majd útja hátrafelé hasonlóan zajlik, mint tavaly. Ha azonban a részletekbe mélyedünk, akkor eltérő viselkedést figyelhetünk meg. Az aerodinamikai szakemberek hónapok óta harcolnak, hogy korrigálják az áramlástani struktúrákat.”

Hátrahajló légbeömlő

„Néhány vizuális stílusjegyet is írásba foglaltak: a hátsó szárny oldalnézetből hátrahajlik, az oldaldoboz légbeömlője pedig felülnézetből szöget zár be.”

Szélesebb, alacsonyabb hátsó szárny

„A hátsó szárny ugyancsak szélesebb és alacsonyabb, ennek köszönhetően pedig az egész autó alakja laposabb lesz, egyúttal egyszerűbben fog kinézni.”

 

Magasabb diffúzor

„A karosszéria és padlólemez is szélesebb lesz 2017-ben, ami nagyobb padlófelületet, több aerodinamikai terhelést jelent. A legfontosabb változás ezen a területen a hátsó diffúzor, ami hosszabb és magasabb. Ezáltal alacsonyabb nyomást generál a padlólemez közepén, amiből nagyobb leszorítóerő adódik.”

A motorformula nem változik, de…

„A fejlesztést elmúlt pár szezonban korlátozó zsetonrendszert eltörlik. 2017-ben a Honda-motor szerkezete és elrendezése megváltozik, hogy a teljesítmény és térbeosztás szükségleteinek megfeleljen. Az új erőforrás felhasználja az elmúlt két szezonban tanultakat, de újratervezték, kifejezetten erre a szezonra.”

(a mclaren.com alapján)

Olvastad már?