DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Reálisan látja helyzetét a Ferrari tehetsége

Charles Leclerc nagyon hálás a Scuderiának, hogy ilyen lehetőséget kaphatott és teljesen megérti, hogy miért nem őt választotta a Haas 2017-re - úgy érzi, hogy a GP2-ben bizonyíthat.

Már Sergio Marchionne is megemlítette Charles Leclerc nevét, mint a jövő egyik lehetséges Ferrari-pilótáját, ami mindenképpen biztató a fiatal versenyző számára - jövőre azonban még a GP2-ben kell bizonyítania rátermettségét. A Ferrari pilótaakadémiájának egyik jeles képviselője idén a GP3-as bajnoki címet gyűjtötte be, de közben már a Scuderiánál és a Haasnál is tesztelhetett, így belekóstolhatott a Formula-1-be.

"A szezon eleje nagyon nehéz volt számomra, mert a Ferrari akadémiájának tagjaként kiemelkedőt kellett nyújtanom. Három nagyon-nagyon erős csapattársam volt, akiket meg kellett vernem, ehhez adott volt a legjobb autó. A feladatot végül teljesítettem, ami csodálatos" - tekintett vissza 2016-os évére Leclerc.

"Szerintem sokkal érettebb lettem pilótaként. Korábban mindent vagy semmit elv alapján mentem, csak az első hely érdekelt, ha második lettem, vége volt a világnak. Most viszont már azt is élvezem, nem annnyira, mint a győzelmet, de a második hely is remek eredmény" - beszélt személyes fejlődéséről.

leclerc-haas-2016



A fiatal idén már szerepet kapott a Ferrarinál és a Haasnál is, ezért pedig nagyon hálás az olasz csapatnak. "Ez hihetetlen volt, a Ferrari rengeteget adott nekem ebben az évben. Nélkülük csak egy átlagos GP3-as pilóta lennék, nem tudtam volna ennyi mindent csinálni, nem vezethettem volna F1-es autót. Nagyon hálás vagyok nekik. Maranellóban mentálisan és fizikálisan is külön edző foglalkozott velem és ezek sokat segítettek, hogy jobbá váljak."

Szó volt arról, hogy a Ferrarival partneri kapcsolatban álló Haasnál már pilótaülést is kaphat 2017-ben, de az amerikai istálló úgy látta, hogy még nem áll erre készen - Leclerc megérti a helyzetet. "Általában gyorsan megszoktam az autókat, de a GP3 és az F1 között hatalmas a különbség. Amikor valaki más autójába ülsz be, az mindig furcsa, főleg, hogy nem csinálhatsz semmi butaságot, mert három óra múlva már ő fog vele menni a második szabadedzésen. Teljesen megértem, hogy miért döntött így a Haas, tapasztalt pilótára van szükségük, én pedig nem vagyok az."

A GP2-ben a bajnok Prema csapatnál versenyezhet jövőre, de újoncként még senki nem lett bajnok a szériában a Pirelli-érában - Stoffel Vandoorne 2014-ben, Antonio Giovinazzi pedig 2016-ban lett második. "Szerintem a GP2-es autó jobban hasonlít az F1-esre és keményebben lehet vele menni, mint a GP3-assal. Én szeretem nyomni a kanyar bejáratán, de a GP3-ban ezt nem igazán lehetett megtenni, úgyhogy várom már, hogy milyen lesz. Egyértelműen nyerni akarok, de reális maradok, majd az első futam után meglátjuk, hogy hol tartunk és mit érhetünk el."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: