DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A McLaren ismét a Hondára mutogat

Bár sokkal jobb szezont zártak idén a wokingiak, mint 2015-ben, teljesen nem elégedettek: a gárda versenyigazgatója úgy vélekedik, jobb motorral akár futamgyőzelemig is eljuthattak volna.

Egy csapatot a győztes ambíciók tesznek esélyessé a Forma-1-ben, és ha ennek alapján osztogatnák a bajnoki címeket, a McLarennel kevesen szállhatnának harcba. Más kérdés, hogy az eredményekhez szükséges technika még nem áll rendelkezésükre, de ezt szajkózzák a 2015-ös szezon eleje óta, amikor a Honda-erőforrásaira váltottak. A hibrid éra nehézségeivel hatványozottan küszködő japán gyártó számára valóban sok időbe telt, amíg felvette a fonalat, de idén már mutatkoztak a fejlődés jelei: például abban, hogy nem kellettek kaotikus versenyek egy-egy ötödik, vagy hatodik pozíció eléréséhez. Jövőre akár még előrébb is harcolhat a csapat, de Eric Boullier versenyigazgató szerint, ha erősebb motor állt volna rendelkezésükre, már idén győztesként locsolhatták volna a pezsgőt a dobogó tetejéről – amelyre 78 futam, a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem volt alkalmuk, mely a leghosszabb negatív sorozat a gárda történetében.



„Ha a legjobb motorral versenyeztünk volna, akkor biztosan tudtunk volna néhány győzelmet szerezni” – mondta a francia az Autosportnak. „Ezt a GPS nyomkövető (kanyarsebesség-)adatai alapján tudjuk.” A szakember szerint a McLarennek és a Hondának együtt kell működnie ahhoz, hogy a csapat előrébb tudjon lépni. „Mindenütt van lehetőség a fejlődésre a Hondával, ez pedig húzza magával a karosszéria újításait is. Minden kapcsolatban áll egymással” – így Boullier. „Ha nem tudod megfelelően tárolni az energiát, nem lehet nagyon ellenállóvá tenni az autót, mert túl sok időt veszítenél vele. Mindig egyensúlyra van szükség, mi pedig egy csapatként dolgozunk a Hondával, hogy elérjük, amit akarunk.”

Boullier elismeri, hogy csapata 2016-ban fel tudott zárkózni, de addig még egy kis időnek el kell telnie, amíg teljesen harcba tud szállni a legnagyobb istállókkal is. „Csökkent a távolság, de hogy elérjük a Mercedest, ahhoz nem elég csak másolni és beilleszteni a dolgokat. Hosszú út áll még előttünk, hiszen nem három, nem hat hónapos folyamatról van szó, hanem több évesről. A Renault-nak is sok időbe telt, és még most sem vannak a csúcson – hat éve kezdték el fejleszteni saját erőforrásukat” – tette hozzá a francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: