DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A Haas végig hű maradt üzleti modelljéhez

A Haas korábbi újoncoktól eltérő módon vágott bele az F1-es kalandba idén, kilenc hónappal később pedig elmondhatják magukról, hogy nagyjából minden a terveik szerint alakult.

A csapat egyetlen idei pontszerzője, Romain Grosjean kiemelte nemrég, hogy leginkább az lepte meg a Haas 2016-os szezonjában – mely az első volt a száguldó cirkusz színpadán –, hogy milyen jól tudtak együttműködni a csapattagok az év során. Az eredmények mellett pénzügyi szempontból is sikeres évet zárt az amerikai alakulat: amikor arról kérdezték Günther Steiner csapatfőnököt, hogy a tulajdonos Gene Haas változtatott-e a hozzáállásán ezen a téren 2016-ban, így válaszolt: „Nem, volt egy költségvetésünk, és e szerint tudtuk teljesíteni a szezont” – idézte az olasz szakembert a GPUpdate.net.



„Szerintem elmondhatjuk, hogy az üzleti tervünk működött, még ha sokan meg is kérdőjelezték, és azt gondolták, hogy csak egy vagyunk az utóbbi néhány évben érkezett csapatok közül. Úgy vélem, megmutattuk, hogy ami a szándékunkban állt, azt meg is csináltuk, csapaton belül is. Azt mondtuk Gene-nek: ’Ennyibe fog kerülni’, aztán pedig nem álltunk el ettől. Ha van egy üzleti tevékenységed – és én így tekintek a Forma-1-re –, és úgy veszel részt benne, hogy kéthetente azt hajtogatod, hogy ’ó, még két millióra lenne szükségünk’, akkor hamar megunják az emberek, és el fogod veszíteni a bizalmukat. Mi soha nem tettünk ilyet, és remélhetőleg nem is lesz rá szükségünk.”

Steiner azt viszont elismeri, hogy az új szabályok által épített autók megépítése terén sokkal mélyebben kellett a zsebükbe nyúlniuk, mint idén. „Persze nem lesznek annyiszor újításaink, mint a nagycsapatoknál, egyszerűen nem lehet, ahhoz komoly és nagy szervezet kell. Vannak terveink arra nézve, hogy milyen fejlesztéseket vessünk be jövőre és mikor, és folyamatosan együttműködünk a partnereinkkel, amelyek az elemeket gyártják. Jobbak leszünk-e jövőre, mint idén? Igen. Megelőzhetjük a Mercedes, a Red Bullt, a Ferrarit? Nem. Folyamatosan növekszünk, de nincs meg az ehhez szükséges költségvetésünk és emberünk sem.”

„Biztos, hogy sikerül majd előrelépnünk, de a követező szezon nagy része arról fog szólni, hogy milyen gyorsak lesznek a fejlesztések az autó teljesítményének növelése szempontjából, és hogy be is váltsák a hozzájuk fűzött reményeket. Szerintem jövőre nagyobb lesz a távolság a középmezőny és az élcsapatok között, mert utóbbiak minden versenyen képesek lesznek újítani az autóikon. Nekünk az a feladatunk, hogy bölcsebben költsük el a pénzünket” – tette hozzá Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: