DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Az Osztrák Nagydíj is egyre veszteségesebb

2014-ben még óriási siker volt a spielbergi futam visszatérése az F1-es naptárba, azóta azonban a Red Bullnak komoly veszteségeket kellett elkönyvelnie, amely megkongatta a vészharangot a sógoroknál.

Tizenegy éves kihagyást követően, immár Red Bull Ring néven tért vissza a stájer hegyek ölelésében fekvő Forma-1-es pálya a versenynaptárba 2014-ben, melyet a szakma és a nézők is egyaránt kitörő lelkesedéssel fogadtak. Akkor a verseny napján 95 ezer fizető rajongó látogatott ki a spielbergi aszfaltcsíkra, egy évvel később azonban ez a szám mindössze 55 ezer volt.

Idén újabb csökkenés volt tapasztalható az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, mindössze 45 ezer helyszíni nézővel vasárnap, egész hétvégén pedig mindössze 85 ezer fővel. Ez különösen annak fényében szomorú a Forma-1-re nézve, hogy hetekkel később, a pályára visszatérő MotoGP látogatásakor 215850 rajongó őrjöngött a lelátókon a három nap során.



Az osztrák Trend című üzleti hetilap szerint az idei évben vészesen komoly összeget voltak kénytelenek veszteségként elkönyvelni a pálya üzemteltetői – körülbelül 30 millió dollárt, a 2015-ös 18 millióhoz képest. Csak a miheztartás végett, ez az összeg a Manor F1-es csapatának idei költségvetését tekintve harmadrészt tesz ki.

A hírek felröppenése röviddel követik azt, hogy Németország anyagi problémákra hivatkozva lépett vissza a futamrendezéstől, Malajzia pedig szintén azért akar megszabadulni a Forma-1-től, mert sokkal kevesebb nézőt vonz, mint a MotoGP. Egy, ThisIsF1.com által idézett forrás úgy tudja, hogy a Red Bull meg kívánja kurtítani a jegyárakat a 2017-es Osztrák Nagydíjra, a teljes anyagi csődöt elkerülendő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: