DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Húsz éve nem változtak ekkorát a szabályok?

Kétség sem férhet hozzá, hogy komoly szabályváltozás előtt áll az F1 2017-ben, a Toro Rosso technikai igazgatója viszont odáig ment, hogy húsz éve nem történtek ekkora módosítások a sportágban.

A versenyzés minőségének javítása, a pilóták dolgának nehezebbé, valamint az autók dizájnjának agresszívabbá tétele voltak az elsődleges szempontok a 2017-es szabályok megalkotásakor, de az aerodinamikai változások mellett az abroncsok terén is forradalom zajlik, hiszen a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulója óta nem látott méretre növekednek meg az abroncsok, összhangban a tetszetősebb külsővel rendelkező autókkal. James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója lassan húsz éve dolgozik a sportágban, most pedig úgy nyilatkozott, hogy azóta nem látott ekkora változást a Forma-1-ben, mióta fiatal mérnökként elkezdett dolgozni a Jordannél 1998-ban.



„Hatalmas változásról van szó, a karosszéria, a felfüggesztés tekintetében ez a legnagyobb, amit az F1-ben töltött majdnem 19 évem alatt tapasztaltam” – idézte Keyt a GrandPrixTimes.com. „A karosszériát illetően megkockáztatom, hogy komolyabbak a módosítások, mint a 2009-es változás idején, de a 2004-estől mindenképpen” – tette hozzá a szakember. Hét évvel ezelőtt az előzések elősegítése volt a legfőbb cél az aerodinamika lebutításával, de nem csak hogy nem nőttek a számok ebben a mutatóban, 2009 mélypontnak számított előzések szempontjából, ráadásul az autók is otrombák voltak.

Key elmondta, hogy a Toro Rosso 2017-es autóján már több mint egy éve dolgoznak a faenzai gyárban, hozzátéve, hogy szinte teljesen tiszta lappal kellett indulniuk. „Kísérletképpen 2015 szeptemberében kezdtük el a munkát a jövő évi modellen, tehát több, mint 14 hónapja. Akkor még nem véglegesítették a karosszériára vonatkozó szabályokat, de tudtuk, hogy ilyen változások esetén annál jobb, minél hamarabb kezdünk neki az előttünk álló feladatoknak. Annyit tudtunk, hogy az abroncsok szélesebbek lesznek, és arról is voltak elképzeléseink, hogy milyen munkát kell majd végeznünk. Aztán ahogyan tisztázódtak a szabályok, úgy változtattunk a módszereken, így amikor az autó pályára fog lépni, egy 17 hónapos folyamat eredményét fogják látni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: