DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Lorenzo többet versenyezne a jövőben

A MotoGP háromszoros világbajnoka nemrég belekóstolhatott az autósport csúcskategóriájába a Mercedes F1-es csapata révén, és azt tervezi, ha befejezi a motorozást, többször ülne négykerekűek volánja mögé.

Nem Jorge Lorenzo volt az első, aki MotoGP-versenyzőként F1-es autót próbálhatott ki, hiszen korábban Valentino Rossi is tesztelt a Ferrarinál, mercedeses tesztje miatt azonban most ő szerepel a terítéken azok közül, akik négy kerékre válthatnak a jövőben. A spanyol számára nem ismeretlenek a versenyautók, ugyanis egy 2009 és 2012 között használt F2-es autóval készült fel arra a gyakorlásra, ahol a Mercedes 2014-es gépét vezethette, de korábban GT-autókat is vezetett hosszútávú megmérettetések keretein belül.



„Az első versenyem 2010-ben volt, egy Fiat 500-assal vettem részt az Aragóni 3 óráson” – idézte az Autosport Lorenzót. „Aztán egy Seat Leonnal ott voltam a Montmelói 24 óráson, ahol kategóriagyőztesként zártunk. Három évvel ezelőtt részt vettem az Abu Dhabi 12 óráson is, egy 458-as Ferrarival, ahol szintén nyerni tudtunk. Bár a kategóriánkban afféle úrvezetők versenyeztek, de legalább győztünk.”

Amikor az Autosport megkérdezte a jövőre már a Ducati nyergében harcba szálló motorost, hogy tervez-e több versenyt a jövőben, így válaszolt: „Mostanság eléggé elfoglalt vagyok, de ha visszavonulok, szeretnénk több versenyen részt venni. Ez ugyanazzal az adrenalinlökettel jár, de mégiscsak más. Ha újságíró vagy, és hazamész, nem szeretsz az írással foglalkozni. Ugyanez a helyzet nálam is: otthon nem akarok motorozni, inkább mást szeretek vezetni.”

Lorenzo legutóbb elmondta, mennyire élvezte a Mercedes-tesztet, de hozzátette, szerinte könnyebb egy motorosnak négy keréken gyorsnak lennie, mint fordítva. „Egy pilóta sokkal messzebb lenne egy jó körtől motoron, mint én egy F1-es autóban. A Forma-1-ben az autó megvéd, így tudod, hogy egy baleset esetén nem a testeddel fogsz földet érni. Motorozás közben nagyon fontos az egyensúly, hiszen ha nem tartod meg a motorodat, felborulsz. Az autóban többé-kevésbé mindig ugyanabban a helyzetben vagy, csak a kormányzás, a gázadás és a fékezés összhangba hozatalára kell koncentrálnod. A motoron a kezed mellett az egész testedre is figyelned kell, a súlyod pedig sokkal fontosabb a köridő és a végeredmény szempontjából” – tette hozzá a spanyol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: