A spanyol versenyző még ősszel tesztelhette az F1-es versenygépet. Lorenzo elmondta, miben más egy MotoGP gépet vezetni a Formula-1-estől. A Yamahától Ducatihoz igazoló pilóta a motorok és az autók biztonsági rendszerét is összehasonlította.
Lorenzo elmondta, milyen pozitív élmények érték vezetés közben: „A motor ereje fantasztikus volt, de a kanyarokban a tapadás még inkább lenyűgözött. Nagyon későn lehet fékezni ezekkel a gépekkel, mivel sokkal inkább tapadnak. A gyors kanyarokban a leszorítóerő és az autó tapadása egyszerűen lenyűgöző.”
A spanyol így folytatta: „Az első kanyart a MotoGP-ben harmadik sebességben vesszük, az F1-ben pedig majdnem hetedikben. Ez hatalmas különbség.”
A háromszoros világbajnok felelevenítette a teszten alkalmazott taktikáját is: „Az elején még nyugodtan és szelíden vezettem, mert nem akartam, hogy valamit elrontsak, vagy bajt okozzak. Aztán a végső kifutáson már a maximumon mentem, és elég jó köridőt futottam.”
Lorenzo a MotoGP hátrányait is kifejtette: „Rendkívül magas szintű egy F1-es autó biztonsági rendszere, a pilótafülke és minden fantasztikus. Évről-évre sokat fejlődik a dolog. A javulás a motoroknál is elmondható, de ha az ember elesik, akkor nincs ami megvédje. A motorversenyzők a testükkel csapódnak az aszfalthoz, nem pedig egy pilótafülkében.”
A spanyol szerint a MotoGP mezőnyében bátrabbnak kell lenni, mint a száguldó cirkuszéban: „Sokkal könnyebb megsérülni egy motorral, mint egy autóval. Normális esetben az F1-ben nagyon nehéz komolyan megsérülni. Ha ezt a szempontot vesszük, mi egy kicsit tökösebbek vagyunk náluk.”